Opzeggen virtuele creditcard is gelukt…

Ik schreef een maandje geleden dat ik een bepaalde virtuele credit card op wilde zeggen. Aanmelden kun je binnen vijf minuten of zo via de website, opzeggen bleek niet zo gemakkelijk.

Ik heb opgezegd door een brief te sturen naar het adres wat op de webpagina stond. Dit adres was in Duitsland. In de brief gaf ik alle gegevens die volgens mij nodig waren (naam, adres, het huidige creditcard nummer, en het e-mailadres waarmee ik me ooit aangemeld had), en gaf ik aan dat ik per zo snel mogelijk wilde opzeggen.

Een paar dagen later kreeg ik een mailtje dat mijn brief ontvangen was, en of ik nog even mijn accountnummer wilde doorgeven en de antwoorden op twee veiligheidsvragen. Oei. Een accountnummer had ik nooit gekregen (ik had alle correspondentie uit 2010 gelukkig nog, maar een accountnummer stond daar niet op). En die veiligheidsvragen… tja, dat was een beetje dom van mij: bij een van de twee vragen wist ik niet meer wat het antwoord was en konden er drie verschillende mogelijke antwoorden zijn.

Ik was ook een beetje tja, verontwaardigd: moest ik nou echt door al die hoepels springen, gewoon om mijn account op te zeggen? Was het feit dat ik een brief gestuurd had, dan niet voldoende? Ik heb zelfs de juridische “hotline” gebeld van onze rechtsverzekering, en die mevrouw verzekerde mij dat er binnen Europa regels zijn die consumenten beschermen: als een bedrijf het je te moeilijk maakt om op te zeggen, dan overtreden ze daarmee de wet. Ik mocht terugbellen als het bedrijf me niet voldoende tegemoet kwam, dan zou ze er werk van gaan maken.

Maar gelukkig… De jurist gaf me ook het laatste duwtje om gewoon eerlijk te mailen naar het bedrijf dat ik het antwoord op die ene veiligheidsvraag niet meer zeker wist maar dat het dit, dit of dat kon zijn, en dat ik geen accountnummer had. Na nog een keer heen en weer mailen kreeg ik vorige week eindelijk het verlossende mailtje: “We regret losing you as our customer. Your card account has been closed as per your request.”.

Case closed. Hoop ik van heel ganser harte.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Opzeggen virtuele creditcard is gelukt…

  1. meneerdubbeltje

    Wat een opluchting. Ik ben blij voor je dat deze kaart nu verleden tijd is.
    Goed bezig, zo op ’t randje van 2014 !

  2. zo zie je maar dat het makkelijk is om ze aan te vragen / maken , maar stoppen/opzeggen is dit veel minder …

    gelukkig voor je is het je gelukt