Drukke weken tot de vakantie

Ik heb “ja” gezegd op alle diensten die me in de kerstperiode aangeboden werden. Ik gun mijn collega’s wel een kerstvakantie zonder onderbrekingen, en bovendien word ik per gewerkt uur betaald. Op de kerstdagen zelf wordt niet gewerkt in ons bedrijf. Kort samengevat betekent dat dus drukke weken, waarbij ik ofwel werk, ofwel op een familiefeestje verwacht wordt. Tegelijkertijd is dat ook helemaal niet erg, want op het werk is het erg gezellig gemaakt (ik moet alleen zorgen dat ik van de chocolade kerstkransjes af blijf), en vanaf 3 januari heb ik drie weken achter elkaar vrij om mijn vakantie-uren van 2014 op te maken. Daar kijk ik al naar uit.

Ik hoorde van een collega dat haar zoon “vier weken op, vier weken af” werkt, namelijk op de internationale vaart. Ze zei dat hij tijdens de derde en de vierde week thuis het altijd wel weer zat werd en verlangde naar z’n werk. Ik ben benieuwd of ik dat ook ga ervaren tijdens deze langere vakantie, of misschien juist dat ik na twee, drie weken een mooi dagritme vind in alle vrijheid. We zullen zien.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Drukke weken tot de vakantie

  1. Lief van je!
    Wat voor een soort werk doe je eigenlijk, als ik vragen mag? Ik dacht eerst in de zorg, maar dat ‘bedrijf’ is nooit dicht met kerst.. Haha.