Kerstpakket

Ik had dit jaar de post van werk over het kerstpakket te lang genegeerd. Normaal gesproken laat ik de waarde van het pakket altijd schenken aan het goede doel, maar dit jaar was ik er te laat bij, en dus kon ik daar niet meer voor kiezen. De kerstpakketten-machine was al in werking gezet voor mij. Afgelopen maandag kwam het pakket aan. Het bestond uit allerlei luxe snacks, en een set borrelschaaltjes.

Nou zijn mijn vriend en ik op dieet. Mijn vriend kon gedurende de dag dat het pakket in huis was, zijn gedachten niet van het luxe noten-mengsel af houden dat er in zat. Ook de hele oude (en extreem zoute) kaas die er in zat, zou hij wel lusten. Ikzelf had wel zin in de chocolaatjes die ook in het pakket zaten. Maar gelukkig wisten we ons in te houden, zou zonde zijn geweest als we het opgegeten hadden.

De volgende dag stapte ik dus maar op de trein en bracht alle luxe snacks naar mijn zus toe, die ook weer een deel aan mijn ouders gaf die daar op bezoek waren. Zowel mijn zus als mijn ouders zijn veel beter in gezond eten dan mijn vriend en ik, en kunnen het aan om gewoon af en toe iets lekkers te nemen, zonder dat meteen alles op moet. Ziezo, opgeruimd staat netjes en toch een paar mensen er een beetje blij mee gemaakt. Bovendien de gelegenheid gehad om mijn nichtjes even te knuffelen, dat is nooit weg.

De borrelschaaltjes gingen gisteren naar de tweedehands winkel hier in Delft. We hebben namelijk al genoeg schaaltjes en bakjes in huis. Meer dan genoeg. Ze zouden alleen maar in de weg staan.

En zo verliet het gehele kerstpakket ook weer ons huis. Volgend jaar zorg ik dat ik er weer op tijd bij ben, zodat de waarde van het pakket weer “gewoon” naar het goede doel kan gaan.

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Kerstpakket

  1. Janneke

    Als dat bij dezelfde werkgever is weten ze toch dat je het altijd aan een goed doel schenkt. Vind het in dat geval ook een beetje slordig van hun.
    Waren de schaaltjes niet leuk genoeg dat je ze kon ruilen uit je eigen collectie? En hier zou ook alles in 1x opgaan.
    Het voordeel van mijn kerstpakket elk jaar is dat er heel veel inzit wat wij niet lekker vinden dus idd dat wordt altijd verdeeld onder de ouders.

    • Nee, ik vond ze niet leuk genoeg en minder praktisch dan de schaaltjes die we al hebben. Het waren best prima schaaltjes, maar ik heb nog mooiere. Smaken verschillen, natuurlijk! 🙂

    • Willemien

      Janneke, vaak zijn dit soort acties extern uitbesteed. Dan mag er niet eens geregistreerd worden per werknemer wat ze met deze kerstgratificatie doen. Er mag alleen teruggekoppeld worden in aantallen.

      Bij ons zijn ze dit jaar van organisatie veranderd en nu zitten er helaas geen bioscoopbonnen meer bij. Zooi hoef ik niet, dus ook hier gaat het naar een goed doel. Alleen de doelen waar je uit kunt kiezen spreken mij helemaal niet aan. En het eigen goede doel van het bedrijf, een stichting om (oud)medewerkers financieel te ondersteunen, staat er niet eens tussen.

  2. Hier ging een groot deel van het pakket (wel een heel nuttig pakket) naar de voedselbank

  3. Ik kreeg een fles champagne van mijn afdelingsbaas, altijd lekker voor rond de jaarwisseling. Mijn werkgever doet verder niet aan kerstpakketten, ze doen altijd een soort van kerstfeest voor het hele personeel.

  4. man krijgt jumbo bonnen (slim bedacht want jumbo is de grootste klant van t bedrijf waar man werkt :p) en dinsdag nog een mega groente/fruit pakket.. (maandelijks een kleiner pakket en voor kerst een extra uitgebreid pakket) jammie! alles wat we zelf niet eten of wat niet op gaat komen, gaat naar een bekende als die er is of op de weggeefgroep 😉 ideaal 😀