Uitgaven aan kleding in 2014

Dit jaar gaf ik 316 euro aan mijn uiterlijk uit: kleding en de kapper…

Screenshot 2014-12-23 10.59.43Ik kocht dit jaar maar één paar schoenen voor 60 euro. Het waren de gymschoenen die ik in augustus kocht. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk een duurder paar schoenen kopen. Dan moet ik een keer echt gaan winkelen en er eens wat tijd aan besteden, om een goed en mooi paar uit te zoeken. Ik heb helaas een grote schoenmaat (maat 43) en dus kan ik niet in elke winkel terecht. “Gewone” schoenen zijn daardoor vrij duur. Ik ga volgend jaar waarschijnlijk naar een speciaalzaak voor grote maten, en ga daar dan leren schoenen kopen, waarschijnlijk voor een bedrag van boven de 100 euro. Voordeel is weer wel, dat zo’n paar jarenlang meegaat…

Ik heb dit jaar 78 euro uitgegeven aan de kapper… Ik ging er vier keer heen dit jaar. Drie keer naar de goedkope Turkse kapper voor 16 euro per keer, een keer naar een andere kapper voor bijna het dubbele: 30 euro… Kan niet zeggen dat het kapsel zo veel beter was die dure keer… Dus volgende keer ga ik weer gewoon naar de Turkse kapper (ik voorspel dat dat in februari gaat worden, een kwartaal na het vorige bezoek in november).

Ik kocht dit jaar voor 54 euro aan ondergoed en sokken, en voor 63 euro kocht ik een dure nieuwe goede beha. Ik kocht twee broeken en twee blouses voor in totaal 51 euro, volgens mijn app. Daarnaast weet ik dat ik aan het begin van dit jaar twee cadeaubonnen heb gekregen van elk 20 euro, en dat ik die ook aan broeken en blouses heb uitgegeven. Dus in totaal 91 euro aan bovenkleding.

Ik kocht een riem voor 10 euro, omdat ik door het afvallen last kreeg van afzakkende broeken (hoera!). Ik hoefde dit jaar geen jassen, mutsen of handschoenen te kopen: die had ik allemaal nog. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar wel een nieuwe winterjas kopen, aangezien de winterjas die ik nu al meerdere jaren heb, mij te groot gaat worden (ook hoera!).Als volwassene heb je dus gelukkig dat kledingstukken meerdere jaren mee kunnen. Als je tenminste van ongeveer dezelfde maat blijft, wat bij mij niet altijd het geval is. Volgend jaar verwacht of hoop ik dus ook, dat ik nog wat meer broeken en t-shirts en zo “moet” gaan kopen omdat ik nog wat verder afgevallen ben. Tot die tijd helpt de riem ook wel 🙂

En PS. Ik geef nu al een update omdat ik niet verwacht dat ik voor het einde van het jaar nog een keer iets moet kopen. Volgend jaar dus schoenen en ook een nieuwe winterjas, en ik moet toegeven dat ik waarschijnlijk ook wel binnenkort wat nieuwe t-shirts / blouses ga kopen (of misschien wel tweedehands-nieuw…), maar het heeft geen haast. Qua kledingaankopen is het jaar 2014 dus afgesloten.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Uitgaven aan kleding in 2014

  1. Zo weinig uitgeven aan kleding, dat zorgt voor een mooi spaarsaldo. Ik heb een vreselijke maat schoenen. Als ik breedte maat K kan kopen heb ik maten minder.
    In november slaagde ik er in om schoenen te kopen bij een speciaalzaak. Ik was zo blij, dat ik direct twee paar kocht en totaal was ik 400 euro kwijt. Ik kan met deze schoenen zeker 3 a 4 jaar verder. Samen met de vier paar schoenen van de schoenmaker, heb ik prima schoenen.

    Vorig jaar kocht ik een mooie bh bij de Bijenkorf van mijn gespaarde creditcard punten. Nu heb ik weer 70 euro aan punten. In januari koop ik weer een mooie bh.
    Ook wel bh’s gekocht van 17 euro, maar niet zoveel. Goede spullen gaan lang mee.

    Te goedkope slips gekocht bij Action, dat doe ik nooit meer. Die dingen zitten niet. Ze lubberen.

  2. Ano

    Het is nu wel overal sale

  3. NV

    Mag ik je een tip geven mbt schoenen, de Wolkyshop. Ik heb zelf ook schoenmaat 42 en vaak 43 ivm inlegzooltjes, altijd moeilijk om leuke schoenen te vinden. Ik werk er niet voor de goede orde maar ben wel enthousiast. Een heel klantvriendelijk bedrijf en vooral heerlijk zittende en mooie, modieuze schoenen die jaren meegaan. Je kunt naar een filiaal gaan of online bestellen. Laatst in de sale schoenen van 139,95 voor 69,00.

  4. Gewoon Vlijtig

    Voor mezelf heb ik dit jaar niet zoveel uitgegeven. Een winterjas, laarzen en een stel kleding. Misschien twee. Ik weet het niet meer. Maar de allergrootste post was kleding voor de kinderen die beiden zo ontzettend gegroeid zijn. Ik hoop dat dochterlief een beetje haar max bereikt heeft, maar vrees van niet. Inmiddels kan ze mijn laarsjes aan en dat is weer gunstig. Ik ben dit jaar echt gestopt met uitrekenen hoeveel de kledingkosten waren van de kinderen. Ook de kapper slaat een groot gat in het budget. Komend jaar heb ik voor elke persoon in ons gezin 50 euro pp begroot voor kleding.