Uitgaven in december

Vandaag ben ik niet van plan om nog geld uit te geven. Natuurlijk is dat niet altijd met 100% zekerheid je voor te nemen, maar gezien mijn plannen voor vandaag (werken, naar huis, met de auto naar familie om daar het oude jaar te vieren) zou het moeten lukken. En ja, de auto is al vol getankt en naar werk neem ik boterhammetjes mee.

Dus ik denk dat dit wel het maandoverzicht gaat worden:

Screenshot 2014-12-30 21.50.41

 

Ik zou zeggen dat ik over het algemeen tevreden mag zijn over deze maand. De notaris is een grote extra uitgave waar ik geen rekening mee gehouden had van tevoren. Maar ja, gelukkig kan ik het betalen, en hopelijk is het hierna weer heel lang niet nodig om een notaris te hulp te roepen. Daarnaast heb ik deze maand 100 euro extra overgeboekt naar de huishoudrekening. Dit was nodig omdat we niet helemaal uit kwamen. Mogelijk lukt het ons in de komende maanden weer om het verschil goed te maken en wie weet ook nog weer 100 euro terug te boeken naar elk van ons. December is vaak een dure maand, in ons geval was het dat vanwege benzinekosten voor gezamenlijke bezoeken aan familieleden.

Tenslotte waren ook de kosten voor openbaar vervoer wat hoger dan van tevoren verwacht. Ik fietste deze maand bijna helemaal niet meer naar m’n werk. Vooral vanwege het slechtere weer (guur en regen), en soms ook een beetje vanwege de donkerte aan het einde van de middag. Openbaar vervoer kost elke keer maar een paar euro, maar over een maand gezien telt dat toch op. In januari ga ik minder kosten maken vanwege mijn vakantie, en hopelijk kan ik vanaf februari/maart weer wat vaker fietsen.

Een redelijke maand. Al hoop ik dat het totaalbedrag aan uitgaven de komende maanden weer lekker wat lager wordt.

Reacties staat uit voor Uitgaven in december

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.