Goede voornemens voor 2015

Goedemorgen in dit nieuwe jaar! Dat het ons maar veel goeds mag brengen, en dat we zelf ook maar de kans mogen krijgen om veel goeds te doen.

De afgelopen weken heb ik nagedacht over mijn goede voornemens. Ja, het is zomaar een dag in het leven, die 1e januari, maar toch heb ik voor mijn gevoel een heel jaar afgesloten en nu net een heel klein stukje geproefd van het nieuwe jaar. Wat ga ik dit jaar proberen te doen?

1. Heel veel dingen wil ik gewoon zo houden zoals ze zijn. Ook dat kost vaak tijd en moeite. Ik wil dus graag blijven houden van mijn vriend, blijven wonen waar ik woon, blijven werken waar ik werk (en een beetje m’n best doen en een goede collega zijn), en blijven omgaan met familieleden en vrienden die me dierbaar zijn. En ik wil graag hier ook blijven bloggen met een mooie regelmaat.

2. In 2014 ben ik wat gewicht kwijt geraakt. Ik begon op 8 oktober, als ik het me goed herinner (waaruit maar weer eens blijkt dat je niet per sé een mooie datum nodig hebt om aan een goede gewoonte te gaan werken). Maar nu alle oliebollen geconsumeerd zijn, wil ik de mooie gewoonte om gezond en gematigd te eten weer oppakken en voortzetten. Ik wil in 2015 graag nog wat kilo’s kwijt op een gezonde manier!

3. Dan de financiële dingen… Ik wil graag in 2015 een jaarsalaris hebben van 36.000 euro netto. Dit betekent dat ik meestal “ja” moet gaan zeggen op verzoeken om extra te werken. Het zou ook kunnen betekenen dat ik op een andere manier geld erbij ga verdienen. Dit bedrag is (voor mij) niet gemakkelijk om te verdienen, dus dit wordt echt een uitdaging.

4. Ik wil ook graag in 2015 minder geld uitgeven dan in 2014. In 2014 gaf ik zo’n 20.000 euro uit. Dat is behoorlijk veel geld. Een aantal uitgaven waren eenmalig, maar ja, je zult altijd zien dat er onverwachte en eenmalige uitgaven zijn. Ik gaf ook echt gewoon te veel geld uit aan “onzindingen” in 2014, dat kan ik wel “makkelijk” veranderen. In 2015 wil ik proberen om 18.000 euro of minder uit te geven. Ik zal daarvoor echt heel bewust stil moeten staan bij mijn uitgaven.

Qua werk is mijn leven in het afgelopen jaar in wat rustiger vaarwater gekomen. Van drie parttime banen in 2013 ging ik terug naar één parttime baan voor zo’n 28-30 uur per week. Dat maakt mijn leven wel iets overzichtelijker en rustiger. Hopelijk geeft dat me ook in 2015 weer wat ruimte om aan deze goede voornemens te gaan werken!

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Goede voornemens voor 2015

  1. Nicole

    De beste wensen spaarolifantje !
    Succes met je plannen voor het nieuwe jaar. Vooral met het verdienplan.
    Ik heb geen goede voornemens. Ook ik raakte ongeveer 10 kg kwijt in 2014 en wil dit voortzetten maar zonder plan van aanpak want anders lukt het niet bij mij.
    Fijne nieuwjaarsdag.
    Groetjes Nic

  2. Gewoon Vlijtig

    Gelukkig nieuwjaar. Mooie plannen, maar je schrijft om 18.000 euro minder uit te geven? Dat is dan nog maar 2.000? Ook ik ben in 2014 9 kilo kwijtgeraakt en wil dat zo houden. Afgelopen week natuurlijk niet gelukt, maar als we een week verder zijn met weer normaal eten, moet dat weer lukken.

  3. Veel succes met je prachtige plannen. Ik hoop dat je ook lekker blijft bloggen.