Vermogensgroei, stand op 1 januari 2015

Elke drie maanden hou ik bij hoeveel mijn vermogen groeit. Ik tel daarvoor de tegoeden op mijn rekeningen en de waardes van mijn beleggingen op, en ik trek daar mijn schulden van af. Het rekensommetje is in mijn geval best gemakkelijk, want ik heb geen schulden.

Ook dit kwartaal ben ik weer ruim in de plus uitgekomen, er is namelijk een bedrag bij gekomen van 3473 euro, voor een totaalbedrag van 62560 euro. Dat is mooi; ruim boven de 60.000 euro, een mijlpaal die ik dus nu definitief gepasseerd ben (tenminste, laten we het hopen, natuurlijk!).

Hier komt dan nog weer het grafiekje, en je ziet dat het sterker omhoog gaat dan ik dacht. Dat komt dus vooral ook door de gunstige markt, mijn beleggingen zijn in het afgelopen jaar enige duizenden euro’s in waarde gegroeid en dat helpt natuurlijk erg.

Screenshot 2014-12-29 11.01.56

 

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Vermogensgroei, stand op 1 januari 2015

  1. Wat moet jij blij worden van die grafiek!

  2. Gewoon Vlijtig

    Echt super. Gaat heel erg goed. Met een anderhalf jaar raak je de volgende stap (mits er geen huis gekocht wordt natuurlijk) van 80.000.

  3. meneerdubbeltje

    Indrukwekkende cijfers hoor !
    Vooral lekker doorgaan en flink genieten.
    Doen wij ook, maar dan op ‘bescheiden’ schaal 😉

  4. Arno

    Je hebt een lineaire grafiek prognose gebruikt. Als je rekening zou houden met rente op rente effect zou je een exponentieel grafiek kunnen gaan hanteren.

  5. Arno

    Sorry, hij lijkt toch wel licht exponentieel te zijn.

    • Klopt. Ik reken met een vrij lage rente en het gaat om een vrij korte tijd (een paar jaar), daardoor zie je nog niet erg goed dat hij steeds steiler omhoog zou moeten lopen.