Inkomen in 2014

Mijn inkomen in 2014 bestond uit meerdere onderdelen. Het grootste onderdeel was mijn salaris. Maar daarnaast kwam er soms nog op andere manieren geld binnen:

Screenshot 2014-12-30 09.06.54

 

 

 

 

 

 

 

Voor een aantal van deze inkomsten heb ik hard gewerkt. Voor mijn salaris bijvoorbeeld. Andere bedragen zijn een kwestie van puur geluk (zoals het gewonnen bedrag). De rest zit daar ergens tussenin.

Ik ben er natuurlijk hoe dan ook blij mee!

Ik gaf dit jaar 19776 euro uit. Als je puur naar mijn inkomsten uit salaris kijkt, gaf ik dus 62% van mijn salaris uit en spaarde ik de overige 38%. Dat is best mooi, maar volgend jaar wil ik dat percentage nog wat verder omhoog zien gaan. Dat is dan weer de uitdaging voor 2015…

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Inkomen in 2014

  1. Verrek, beleggingswinst en spaarrente moet ook onder inkomsten. Duhuh, dat kwartje was bij mij nog niet gevallen (ik deed het gewoon gelijk in het potje beleggingen en spaargeld zonder het bij inkomen op te tellen)! Thanks! Enne, gefeliciteerd met het winnen met een lot!

    • Nou ja, ligt er aan…

      Ik “moet” het bij inkomen tellen, omdat in mijn boekhoudprogramma geld altijd ergens vandaan moet komen, dus voor mij komt beleggingswinst binnen als “opbrengsten van beleggingen” en dat wordt dan door het programma als een soort inkomen gezien.
      Stel dat ik volgend jaar verlies lijdt op mijn beleggingen, dan valt het volgens mijn programma ook onder “uitgaven”.

      Je moet er denk ik niet net zo op gaan rekenen als op je andere inkomen! Dit jaar was een goed beleggingsjaar, dus dit jaar was dat deel van het inkomen hoger. Maar ik kan er maar beter niet op gaan rekenen, dat dit volgend jaar ook weer zo is.

  2. Ah, ok. Ik ga er eens even over nadenken hoe ik het in 2015 vorm wil geven. Hier werk ik met een eigen excelletje. Nou ja, gedownload van spaarblog en vervolgens uitgebreid enzo….

  3. GJ

    Dit jaar 19776 uitgegeven? En het is pas 4 januari! Dan zal er van dat mooi opgespaarde bedrag van 60.000 euro dus weinig overblijven vrees ik. 😉