Nieuwe agenda

Vorig jaar probeerde ik eens een nieuw soort agenda uit. Kleiner dan wat ik normaal heb (dus makkelijker mee te nemen). Maar daardoor ook wel met minder ruimte per dag.

Het beviel me niet. Qua ruimte ging het nog wel, uiteindelijk heb ik meestal niet eindeloos veel afspraken op één dag. Het grappige was wel dat ik me soms rot zocht naar het ding, omdat het zo klein was dat het ergens onder beland was in m’n tas en daardoor niet meteen te zien was. Maar wat ik nog het meeste balen vond, was dat de agenda zo eind oktober uit elkaar begon te vallen. De kaft liet los. Ik plakte de kaft dan maar weer vast met plakband om er de rest van het jaar mee door te komen.

In december kocht ik een nieuwe agenda voor een eurootje of tien. Weer het oude formaat, lekker veel ruimte, en hopelijk blijft de agenda heel gedurende de rest van 2015.

De oude agenda kon ik in de laatste week van december gelukkig wegbergen. Ik bewaar hem nog een paar jaar voor als ik ooit een gebeurtenis terug moet zoeken of zo, en dan kan-ie lekker bij het oud papier.

Ik zie trouwens op m’n werk ook steeds meer mensen die met een elektronische agenda werken. Die pakken er dan hun telefoon bij, als een volgende vergadering afgesproken moet worden. Mijn smartphone is ook altijd wel in m’n buurt, en toch wil ik er nog niet mijn agenda aan toevertrouwen. Ooit stap ik vast wel over, maar ook dit jaar werk ik dus nog “gewoon” met een papieren agenda…

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Nieuwe agenda

  1. Groot gelijk! Ik vind het ook veel handiger, een papieren agenda (al weet ik eigenlijk niet waarom!)

  2. Horsemen

    De agenda via je smartphone werkt heel goed. Vast wel afhankelijk van met welk merk en besturingssysteem je werkt. Kan je eventueel heel mooi koppelen aan die van je partner zodat je over en weer afspraken kunnen zien (als dat handig is). Ook is het mogelijk om de agenda te synchroniseren met een computer thuis. Ik ben er ook heel terughoudend in geweest maar werk er nu 1,5 jaar met volle tevredenheid mee. (scheelt je ook weer mooi 10 euro) en je telefoon heb je toch altijd bij je.

  3. Pampas

    Ik gebruik ook nog steeds een papieren agenda. Sinds ik op mijn 14e mijn moeders oude agenda’s weervond bewaar ik de mijne ook – het is niet heel veel zooi (want daar hou ik niet van) maar wel ontzettend leuk om over heel veel tijd terug te zien.

  4. mobiel heb k altijd bij me en zet ik ondertussen ook alle afspraken in. handig als iemand opeens iets wil afspreken.. agenda vind ik veel overzichtelijker, een papieren agenda dus, dus ik wil ook niet zonder. ik werk als gastouder, alle kids komen flex, dus elke dag, elke week is anders. ik heb nu een familie agenda gekocht.. bovenste is werk, daaronder mij, man, dochter en zoon, heerlijk overzichtelijk! niet meer alles door elkaar, omdat ieder zn eigen regel/hokje heeft. super!