Doelen voor 2015 – resultaten januari

Aan het begin van het jaar maakte ik een paar goede voornemens (zie hier voor de lijst). Ik wil elke maand gaan kijken, hoe het er voor staat…

1. aandacht schenken aan mijn vriend, aan vrienden, familie, werk (en collega’s), huis, bloggen – omdat ik veel vakantie heb gehad, was dit een goede maand voor alles: ik had tijd om leuke dingen te doen met mijn vriend, ik had tijd om bij familie en vrienden langs te gaan, ik ruimde het huis op, en ik kwam ontspannen terug op mijn werk. Enige minpuntje misschien: dat ik “maar” 20 blogjes geplaatst heb in januari, maar ach…

2. gewicht kwijtraken – Oei. Januari was niet zo’n goede maand hiervoor… Ik ging meerdere keren uit eten en had weinig zin om buiten aan beweging te gaan doen met dit weer. Ik ben wel één kilo afgevallen deze maand (toch niet niks, dus). Hier moet ik in februari weer wat meer aan gaan werken.

3. streven naar een inkomen van 36.000 euro netto voor het hele jaar – Januari gaf me een redelijk goed inkomen, met uitbetaalde overuren uit december. Ik kreeg 2436 euro salaris. Het is moeilijk om al iets over de rest van het jaar te gaan zeggen, maar we zullen zien. Ik vind het leuk om dit ook visueel bij te houden:

Screenshot 2015-01-31 09.43.32

4. in 2015 minder uitgeven dan 18.000 euro – ook dit is een doel wat best moeilijk is. Voor deze maand ben ik al over 1/12e. Maar ik bleef wel binnen mijn budget voor deze maand, en als ik dat elke maand doe dan zou ik binnen de 18.000 euro moeten kunnen blijven… Dit komt omdat sommige maanden nu eenmaal wat meer uitgaven kennen dan andere. Als het goed is, is februari bijvoorbeeld weer een maand waarin ik minder uit ga geven… Ook hier een visueel overzicht:

Screenshot 2015-01-31 09.39.57Om de inkomsten- en uitgavendoelen te halen zal ik mijn best moeten gaan doen. En ach, dat geldt eigenlijk ook voor mijn gewichtsdoel. En als ik dan toch bezig ben, dan kan ik beter ook maar een beetje mijn best doen om een goede band te houden met mijn vriend en met familie, vrienden en collega’s…

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Doelen voor 2015 – resultaten januari

  1. Gewoon Vlijtig

    Wat een leuk idee om dit allemaal zo bij te gaan houden.

  2. Ri

    Hartstikke goed dat er al een kilo af is. Als je dat volhoudt, ga je 2016 12 kilo lichter in.

  3. Heb je niet een vast spaardoel dit jaar? Vorig jaar vond ik het wel leuk om de race naar de 10K te volgen.

    • Ik ga dit jaar proberen de 18.000 euro te halen! Dat wordt best spannend. Dit jaar mag het ook geld zijn dat binnenkomt uit een bijbaantje, of verjaardagsgeld, enzovoort; dat maakt het ietsjes makkelijker…