Onverwachte uitgaven in februari

Het “onverwachte uitgaven”potje blijft lastig. Ik heb aan het begin van het jaar besloten, dat 20 euro per week voldoende zou moeten zijn voor onverwachte uitgaven en lol. Dat is bij mij één potje en daar moet dus uit betaald worden: cadeautjes, verjaardagskaarten, snoep, het drankje buiten de deur, een filmpje pakken, een tijdschrift kopen, maar ook de bieb-boete, kantoorartikelen, en het nieuwe paspoort wat ik net aangeschaft heb.

Misschien is dat ook wel een raar potje, op deze manier. Maar het zijn als het ware alle ongeplande uitgaven, waarvan ik dan vind dat die maar binnen een bepaald bedrag per week of maand moeten blijven. En dat sommige van die ongeplande uitgaven dan “voor de leuk” zijn, en andere gewoon “pech” of “wat moet dat moet”, dat is dan maar zo.

En tja, dat is nog niet gemakkelijk. Ook in februari ben ik weer ruim over het budget heen gegaan. Met 72 euro voor pasfoto’s en paspoort gaat het natuurlijk ook erg hard in een maand van vier weken waarin ik dus maar 80 euro uit wilde geven. Daarnaast was er een etentje wat al lang gepland was, en waar ik niet makkelijk onderuit kon en ook niet onderuit wilde.

Maar als ik in maart nou eens een eindje onder budget blijf, dan trekt het allemaal weer bij en dan middelt het zich uit naar een mooier bedrag… En dat is dan dus maar mijn goede voornemen. We gaan het zien…

Reacties staat uit voor Onverwachte uitgaven in februari

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.