Huishoudgeld op met nog twee dagen te gaan…

Ook deze maand wordt het krap met het huishoudgeld. Eigenlijk zijn we er op dit moment anderhalve euro al overheen, met nog twee dagen te gaan. Die twee dagen komen we trouwens wel door: we hebben genoeg eten in huis t/m donderdag of zo.

Hoe kan dat nou weer, en nog wel in de kortste maand van het jaar? Van 25 februari tot 25 maart (als we allebei weer nieuw geld op de huishoudrekening storten) is immers maar 28 dagen…

Nou, we zijn deze maand wel naar de groothandel geweest (waar we heen kunnen omdat mijn vriend een eigen bedrijf heeft). En al is dat op de lange duur vaak goedkoper, op de korte termijn tikt het even aan. We kochten er onder andere twee mega-grote flessen wasmiddel. Op de fles staat dat deze 4,5 liter wasmiddel bevat. Aangezien ik zo’n 40 ml per was gebruik (soms minder), betekent dat dat één zo’n fles 110 wasbeurten zou moeten leveren. We wassen circa drie wassen per week, dus we kunnen weer even vooruit.

Ook kochten we grootverpakkingen van die zakjes bouillon en snel-klaar-soep. De favoriete snel-klaar-soep van mijn vriend en het favoriete merk bouillon voor mij. Ook daarmee kunnen we nu weer maanden vooruit.

Tenslotte kocht ik ook nog wat keukengerei in een andere winkel. Een nieuw vergiet, een nieuwe snijplank, een nieuwe braadpan, en ook nog een paar doosjes om eten in in te vriezen.

Nou volgende maand weer braaf gewone dingen eten en geen extra spullen meer kopen (ook niet meer nodig), dan komen we dan ook weer uit met het budget.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Huishoudgeld op met nog twee dagen te gaan…

  1. Astrid

    Klinkt heel niet slecht.

    Die pannen gaan en aantal jaar mee, als ze niet erg goed zijn, maar vaak gaan pannen en leven lang mee als ze wel goed zijn. Dus dat zijn mooie uitgaven.

    Wij kopen ook wel eens eten en schoonmaakartikelen in bulk, wat soms dus ook een jaar meegaat zoals jouw wasmiddel. Dat levert besparing op voor de rest van het jaar. Dat neem ik dan mee in het boodschappen budget.
    Pannen vallen bij mij niet onder boodschappen, maar onder de rest van het huishouden, of soms onder bijzondere uitgaven, als we besluiten een dure maar onverwoestbare pan te kopen.

    Het ligt er maar net aan hoe je je budgetten onderverdeelt.

  2. Ri

    Het vereffent vast en zeker wel weer in de nieuwe maand. Lijkt me niet, met al jouw ervaring, dat je budget daadwerkelijk te krap is.

  3. Renga

    hai! Leuke blog! Wij hebben een dure gietijzeren pan – creuset – gekocht laatst. Super. Dat gaat een leven lang mee, ik vind dat de investering waard.
    Wij kunnen ook naar een groothandel voor inkopen van food en non food en ik vroeg mij af of het voordeliger is om daar wasmiddel te kopen. Wij kunnen de wasmiddel niet als aftrekpost opvoeren. Het goedkoopste (gel) wat ik tot nu toe gevonden heb in de reguliere winkel kost € 0,64 eurocent de liter incl BTW. Jouw wasmiddel (4.5 liter) zou – om voor ons interessant te zijn – lager moeten scoren dan € 2,88 (en dat incl BTW). Mijn groothandel geeft digitaal geen prijsvermelding, dus moeilijk vergelijken met hun assortiment. Voor zover ik weet heeft onze groothandel alleen A merken, die zijn altijd duurder maar een aanbieding kan interessant zijn uiteraard. Het blijft puzzelen!

    • De bon hebben we al weggegooid. Maar ik denk dat het duurder was. Het is een A merk. Ik heb nogal een gevoelige huid, maar ik weet dat ik van dit merk geen uitslag krijg en daarom hou ik het gewoon hierbij.

  4. Tineke

    Grappig dat je aangeeft al anderhalve euro over je budget te zijn. Ik hou het ook precies bij, en hier duurt deze maand ook ‘2 dagen te lang’ 😉 met budgetoverschrijding…
    Uiteraard kunnen we.wel wat schuiven, maar ik hou liever wat geld over, zoals de meeste andere maanden. Gek dat dit idd bij de kortste maand het geval is…