Belastingaangifte gedaan voor 10 maart? Dan kan er iets veranderd zijn.

Wat lees ik net op de site van de belastingdienst? Als je voor 10 maart online aangifte gedaan hebt, dan kan de belastingdienst daarna nog aanpassingen hebben gedaan aan de webpagina, waardoor de uitkomst van de aangifte nu anders zou zijn dan toen. (Meestal betekent de wijziging dat de uitslag gunstiger wordt voor de belastingbetaler).

Op deze pagina van de belastingdienst staan de (opgeloste) problemen opgesomd. Als een van die dingen op jouw situatie van toepassing is, dan betekent dat dus dat het aanvullen van de aangifte kan leiden tot meer terugkrijgen of minder moeten betalen.

Ik zag op mijn blog en op andere blogs een aantal mensen die erg verbaasd waren over het bedrag dat ze ineens moesten betalen, of hoe weinig ze maar terugkregen… Misschien dat dit nog een verschil maakt voor ze.

Alles bij elkaar vind ik het echt behoorlijk blunderen van de Belastingdienst, dat ze nog na 1 maart fouten moesten verbeteren in het officiële aangifteprogramma. En dat mensen hier misschien de dupe van gaan zijn, omdat ze hun aangifte op tijd (!) indienden en niet meer meekrijgen dat er fouten in het programma zaten toen zij de aangifte deden. Wat een blamage.

Maar ja… Het beste wat je kunt doen, als je denkt dat dit jou ook aangaat, is “gewoon” de aangifte opnieuw indienen.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Belastingaangifte gedaan voor 10 maart? Dan kan er iets veranderd zijn.

  1. Raar! Gelukkig staat erbij dat je alleen het opnieuw hoeft te versturen, dus niet helemaal opnieuw invullen.

  2. Astrid

    Bedankt voor de tip. Ik kan me niet herinneren dat ze ooit zoveel wijzigingen hebben moeten maken nadat het belasting programma online was gekomen.

  3. Heraldus

    Ik zit al jaren op de nullijn, en toch moet ik nu veel geld bijbetalen ? Zo boeren we in Nederland dus achteruit. Waar blijft mij geld ? Gaat alles naar de Grieken , zodat ze op 57,e met pensioen kunnen ?

    • Hebben ze bij jou misschien ook gedurende het jaar te weinig ingehouden, net als bij mij?

      Je zou een keer aan iemand kunnen vragen die meer van belastingen af weet, om met je mee te kijken. Wie weet doe je iets verkeerd, vergeet je een aftrekpost of zo, en zou je meer geld terug kunnen krijgen.