Een weekje er tussenuit

Ik ga er een weekje tussenuit. Ik ga op vakantie. Tijdens deze vakantie kan ik mijn laptop niet meenemen, en ook kan ik maar zelden m’n telefoon checken. Wat een raar idee, tegenwoordig, dat je nog bijna een hele week offline kunt zijn! Op mijn werk heb ik de mail zo ingesteld dat hij een “Ik ben afwezig”-mailtje gaat sturen naar iedereen die per mail contact op wil nemen. En ook mijn familie weet dat ik slecht bereikbaar zal zijn (behalve in noodgevallen, maar ik hoop dat dat niet van toepassing gaat zijn, zeg).

Ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden!

Ik ben tegenwoordig degene die dingen opzoekt op internet als er tijdens een gesprek vragen komen. Bijvoorbeeld als mensen een discussie voeren over “Hoe oud was die en die acteur toen-ie meedeed in de film Grease” – Olivia Newton-John was dus, ik heb het gisteren opgezocht op het internet op mijn telefoon, 30 jaar oud toen ze een 17 à 18-jarig grietje speelde in deze film. De film was van 1978 (!) en zij is van 1948, dus…

De komende week zal ik er weer even aan moeten wennen dat “feiten” niet opgezocht kunnen worden. Dat kan leiden tot een hoop gespeculeer, weet ik nog van vroeger. Ik ben benieuwd hoe erg ik mijn internet ga missen.

Maar dus: fijne paasdagen en tot over een weekje!

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Een weekje er tussenuit

  1. horsmen

    Allereerst een hele mooie en prettige vakantie toegewenst! Waar gaat de reis naartoe? Ik denk dat je het internet eigenlijk helemaal niet gaat missen en dat het een hoop rust gaat geven, naast extra tijd voor andere dingen van het leven. Veel plezier!

  2. Fijne vakantie. Geniet ervan.

  3. Ri

    Klinkt als een topweek. Even afkicken, maar daarna herontdekken van zaken die je voor er internet was leuk vond.