Administratie bijgewerkt

Zo’n dag als vandaag was een prima dag voor klusjes. Mijn vriend heeft zijn auto gewassen (en ik ben mee geweest naar de autowasstraat omdat ik het wassen van een auto wel lollig vind). We hebben de huiskamer en de keuken opgeruimd en de afwas gedaan. En ik heb mijn administratie weer bijgewerkt.

Mijn “systeem” qua administratie is eigenlijk dat ik alle post die binnenkomt, meteen open. Als er iets moet gebeuren (een betaling, of iets beantwoorden), dan doe ik dat meestal ook meteen. Sommige post is meer spam, onzin, die gaat zo snel mogelijk door de versnipperaar. Maar de meeste post die ik krijg, hoef ik alleen maar op te slaan, er hoeft verder niet iets mee te gebeuren. Die post gaat op een stapeltje in de kast. Dat stapeltje groeit dan langzaam aan, en vandaag was het weer eens hoog genoeg om er doorheen te lopen.

Het grootste deel blijkt dan inderdaad gewoon opgeslagen te kunnen worden in de klapper, met een klein deel moet ik nog wel iets doen, een klusje waarvan ik dacht: Oh ja, daar moet ik ooit nog eens naar kijken, maar het heeft geen haast.

Dus de kast is nu weer leeg, en de kleine klusjes zijn ook al weer gedaan. Deze keer waren die het downloaden van de jaarverslagen van de ASN beleggingsfondsen, het lezen van een verslag van een goed doel wat ik sponsor, en het even kijken naar of het per post gestuurde werkrooster voor de maand mei klopt met wat me eerder al gemaild was.

Lekker, zo’n lege kast. Morgen begint de werkweek weer. Ik voel me er klaar voor, op deze manier!

Reacties staat uit voor Administratie bijgewerkt

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.