Telefoonabonnement: meer minuten, genoeg MBs, en weer goedkoper

Ik ging vandaag bij mijn mobiele telefoonaanbieder kijken of de rekening van april al binnen was. Normaal komt deze zo aan het einde van de maand binnen, maar hij was er nu nog niet. Wel merkte ik ineens, dat ik mijn abonnement kon gaan verlengen.

Eind juli 2013 ging ik van mijn oude aanbieder over naar deze. Ik had een abonnement inclusief smartphone voor 35 euro per maand en dat veranderde in een sim-only abonnement voor 13,50 euro per maand. In de afgelopen twee jaar heb ik meestal ook dat bedrag van 13,50 betaald, een enkele keer waren er extra kosten als ik bijvoorbeeld naar een betaalnummer had gebeld.

Ik ben erg tevreden met de aanbieder, maar was erg bang dat de kosten vanaf komende augustus erg zouden stijgen. Dan zal immers mijn 2-jarige contract afgelopen zou zijn en dan verwachtte ik dat men de duimschroeven aan zou gaan draaien. Dus ik vreesde dat ik tegen die tijd weer over zou moeten gaan stappen. Dat is niet heel erg natuurlijk, maar wel een beetje gedoe.

Wat schetst mijn verbazing? Ik kan mijn abonnement verlengen, ik krijg dan 50 minuten meer (die heb ik eigenlijk niet nodig) en hetzelfde aantal MBs als nu (daar ben ik tot nu toe altijd ook binnen gebleven) voor 2 euro minder per maand! Dus het maandbedrag gaat van 13,50 naar 11,50 euro.

Ik heb nog even een vergelijkingssite bezocht om te kijken of het goedkoper kon. Ja, als ik zou overstappen, dan kon het misschien nog vijftig cent goedkoper per maand. Nou, dat gedoe bespaar ik me. Dus ik heb “ja” gezegd op het nieuwe aanbod voor 11,50 per maand.

Het is me nu alleen nog niet helemaal duidelijk, of die verlenging nu meteen ingaat (al heb ik dan het oorspronkelijke contract niet helemaal uitgezeten), of pas vanaf augustus. Hoe dan ook: ik ben er blij mee.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Telefoonabonnement: meer minuten, genoeg MBs, en weer goedkoper

  1. horsmen

    Bij verreweg de meeste aanbieders ga je in deze situatie per augustus over naar je nieuwe abonnement.