Gewerkt aan de jaardoelen in april

Het is grappig hoe deze maandelijke post voor mij werkt. Ineens denk ik weer aan de doelen die ik mij aan het begin van het jaar gesteld had, en ga ik er ook over nadenken. Sommige doelen hou ik wel een beetje bij, maar andere…

1. aandacht schenken aan mijn vriend, aan vrienden, familie, werk (en collega’s), huis, bloggen – “Oh ja, da’s waar ook” is mijn reactie op dit puntje. Nou, ik ga mezelf een magere voldoende geven voor deze maand. Aan het begin van de maand was er een familiefeest waarbij ik heerlijk met mijn nichtjes en neefje geknuffeld heb. Daarna liep ik een zware verkoudheid van ze op. En bedankt. 😉  Aan het einde van de maand kwam een schoonzusje logeren, wat heel gezellig was. En ik heb nog een keertje geluncht en bijgekletst met een goede vriend. Toch is dit wel nog een verbeterpuntje voor mei! Het huishouden is redelijk gegaan deze maand, tijdens mijn vakantie eens heel goed opgeruimd en schoongemaakt, en dan kun je weer een paar weken enigszins vooruit… Toch kijken of ik in mei nog wat meer tijd en aandacht kan geven aan mijn vrienden, familie en privé-leven.

2. gewicht kwijtraken –  Ehm… helemaal oeps. Ik was me hier wel van bewust, maar ik heb zoveel dropjes gegeten vanwege mijn zere keel… Hier moet ik in mei weer hard aan gaan werken.

3. streven naar een inkomen van 36.000 euro netto voor het hele jaar – Nou, hier komen we nog eens ergens:

Screenshot 2015-05-01 13.35.23Zoals al eerder gezegd zou ik in april overuren uitbetaald krijgen. Ik kreeg ze helaas nog niet allemaal uitbetaald (de rest volgt nog), maar het leverde toch een erg mooi salaris op. In totaal is er dit jaar ruim 10.000 euro al binnen aan salaris en aan bijverdiensten. Na vier maanden, op éénderde van het jaar, zou ik eigenlijk ook op één derde van het eindbedrag willen zitten, dus 12.000 euro, maar ik denk dat de komende maand het vakantiegeld, plus de overuren die nog overbetaald moeten worden, wel iets goed kunnen maken.

4. in 2015 minder uitgeven dan 18.000 euro – Op één derde van het jaar zit ik nu op minder dan één derde van de uitgaven… Mooi. Als ik dat zo vol weet te houden, dan komt het goed.

Screenshot 2015-05-01 13.35.31

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Gewerkt aan de jaardoelen in april

  1. Spannend die uitgaven, bijna 1/3… want er zitten nog dure maanden aan te komen vermoed ik. Vakantie/december.. Momenten waarin toch vaak het budget overschreden wordt, merk ik.

    • Inderdaad, dat klopt. Ja, het wordt spannend. Dat maakt het ook wel weer leuk, toch? Als het halen van het doel heel eenvoudig was, dan was het geen uitdaging.

  2. Gewoon Vlijtig

    ik vind dat je dit zo wel heel overzichtelijk maakt. Ik kan op mijn Excel kijken wat de inkomsten zijn en de uitgaven. In zo’n rekentool is het ook gemakkelijk.