Op vakantie, of thuis blijven?

Binnenkort heb ik twee weken vakantie. Ik twijfel nog heel erg of we op vakantie moeten gaan, of thuis zullen blijven. Het was eerst onduidelijk of mijn vriend wel vakantie zou kunnen nemen in deze weken, omdat er een erg groot project loopt wat in mogelijk in een cruciale fase zou zijn als ik vakantie heb. Inmiddels is bekend dat dit project nu al zover af is, dat hij wel even weg kan.

Dus we kunnen met z’n tweeën op reis. Maar ik voel ook wel wat voor thuisblijven. Thuisblijven zou betekenen dat we wat in huis kunnen klussen, dat we het in ieder geval zouden kunnen opruimen en goed schoonmaken. Het zou tijd geven om bij familie en vrienden op bezoek te gaan en bij te kletsen. En het zou mij stiekem ook tijd geven om een werkgerelateerd klusje in alle rust af te ronden op een dagje midden in die twee weken.

Maar ja, op reis gaan is natuurlijk ook leuk. Andere dingen zien, écht weg uit de dagelijkse sleur… Niets kúnnen doen aan bijvoorbeeld dat werk, en het daarmee misschien ook wat beter uit je hoofd kunnen zetten en lekker uitrusten.

Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik denk dat het een beetje van mijn vriend af gaat hangen, wat hij leuk vindt. We gaan het zien.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Op vakantie, of thuis blijven?

  1. horsmen

    Even er uit kan heel ontspannend zijn en veel nieuwe energie geven. Een weekje lekker weg en een weekje lekker thuis???

  2. Wendelien

    Voor mij heel eenvoudig: weg! Ik grijp elke gelegenheid en mogelijkheid aan om weg te gaan. 2 nachten op de camping is heerlijk, jeugdherberg iets luxer maar ook niet duur. Al de andere dingen die je noemt doe ik wel op mijn vrije dag in de week.

    Je hoeft ook niet gelijk 2 weken weg. Bij ons is werken tijdens je vakantie niet acceptabel, die uren zijn om juist niet te werken zodat je dat wat je doet tijdens je werkuren beter kunt doen. Thuis werken is prima maar niet als je verlof hebt.

  3. Gewoon Vlijtig

    Waar je ook voor kiest, in ieder geval een hele fijne vakantie gewenst.