Vakantiegeld zal ietsjes minder zijn dit jaar

Ik lees net op nu.nl dat we dit jaar “fors minder” vakantiegeld gaan krijgen. Nou, dat valt nog wel mee, als ik de tool invul op hun pagina. Met mijn toch best ruime salaris zal ik een ruime honderd euro minder aan vakantiegeld op mijn rekening zien. Dat is zo’n 5 of 6% minder dan vorig jaar. Daar ga ik me dus lekker niet druk om maken.

Mensen die minder verdienen, leveren ook minder vakantiegeld in, totdat je onder een bepaald salaris, als het goed is, helemaal niets meer inlevert.

Het vakantiegeld is minder, omdat er meer belasting op ingehouden wordt. Dit is om te voorkomen dat er weer zo’n situatie ontstaat als dit jaar, waarbij mensen nu heel veel belasting bij moeten betalen, omdat er in 2014 nog niet genoeg ingehouden was (met name op het vakantiegeld en op de eindejaarsuitkering).

Ondanks dat het een paar eurootjes minder is, verheug ik me dus nog steeds op mijn salaris volgende week.

 

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Vakantiegeld zal ietsjes minder zijn dit jaar

  1. Nicole

    Volgens de tool op nu krijgt man bijna EUR 200 minder vakantiegeld (netto) dat vind ik best een boel. Voor mezelf valt het mee ongeveer EUR 50.
    Nic