Onverwachte uitgaven mooi laag

Mijn potje voor onverwachte uitgaven / extraatjes blijft nu mooi vol. De eerste maanden van het jaar ging het heel hard met de extra en onverwachte en leuke uitgaven, iets wat ik daarna ging bijstellen, omdat dat niet de bedoeling was. Ik wilde het graag gemiddeld onder de 20 euro per week houden, immers. Inmiddels gaat het een heel stuk beter. Tot aan het einde van de maand mei kan ik nog 19 euro uitgeven en dan zit ik vanaf januari weer precies gemiddeld op 20 euro per maand. Nog 19 euro uitgeven in bijna een hele maand, dat lijkt niet zoveel, maar het is meer dan wat ik de afgelopen maanden had (toen zat ik meestal aan het begin van de maand al ruim over het budget heen).

Ik had ook een alarm ingesteld op mijn budget-app op mijn telefoon, om me te waarschuwen als ik over het weekbudget (20 euro) heen ging. Als je dan een uitgave invoert, waardoor het totaalbedrag van die week overschreden wordt, dan krijg je een pop-up van deze app met een waarschuwing. Ik heb het alarm de laatste tijd niet meer gehad, lekker!

Toegeven, aan het begin van het jaar waren er ook een aantal eenmalige uitgaven, zoals die voor een nieuw paspoort (wat nu weer tien jaar geldig is). Dan gaat het hard. Maar het is fijn om te zien dat het nu weer allemaal rechtgetrokken wordt.

De vakantie komt niet uit het potje voor onverwachte uitgaven, ha, dat staat namelijk weer los in mijn budget. Dus dat scheelt ook weer voor deze maand, waarin we inderdaad op reis gaan. Ik heb voor vakantie(s) 500 euro per jaar ingeboekt, dus dat betekent dat ik aan dat pretje gemiddeld nog eens tien euro per week uitgeef, voor een totaal aan onverwachte/leuke uitgaven van 30 euro per week…).

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Onverwachte uitgaven mooi laag

  1. Gewoon Vlijtig

    Alvast een hele fijne vakantie gewenst.