Deposito geopend

Ik heb weer een nieuw deposito geopend. Deze keer voor “maar” drie jaar, want de rentes houden toch niet over. Het verschil tussen drie en tien jaar vastzetten is maar zo’n 0,4% rente per jaar, nou, dan zet ik het voor drie jaar vast en kijk daarna wel weer verder. Wie weet zijn de rentes tegen die tijd weer iets gestegen.

Ik wilde wel een mooi bedragje op de deposito storten en koos voor 5000 euro. Het bedrag op mijn spaarrekening is hierdoor weer wat laag geworden, ik hou nog 5500 euro over, wat 500 euro boven mijn minimum-buffer is. Gelukkig komt er in mei een mooi salaris binnen, waarvan zo’n 2000 euro naar de spaarrekening zal kunnen, hoop ik. En ik hoop ook ongeveer in juni nog een belastingteruggave binnen te krijgen.

Liefst heb ik zo rond de 10.000 euro op mijn spaarrekening staan, en dat haal ik dan nog net niet, maar dat kan ik hopelijk in de komende maanden met elk salaris nog weer wat aanvullen.

Voor mij zijn deposito’s nog steeds een mooie manier om mezelf tegen mezelf te beschermen. Het geld in een deposito zit vast, ik kan er niet bij (of maar heel moeilijk). Dat vind ik toch wel een fijne gedachte, al moet je natuurlijk ook uitkijken dat je niet al je geld vastzet en niets meer overhoudt voor nu.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Deposito geopend

  1. Gewoon Vlijtig

    Goed bezig jij. En die 10.000 euro maakt toch niet zoveel uit. Je had met het storten van het deposito kunnen wachten tot de belasting en je meisalaris binnen was, maar dat is om het even. Het gaat goed.