Jaarlijkse rente van een deposito binnen

Sommige deposito’s die ik heb, schrijven elke maand de rente bij. Het deposito wat ik gisteren afsloot, gaat dat ook zo doen. Andere deposito’s die ik heb schrijven maar één keer per jaar de rente bij. Gisteren werd de jaarlijkse rente van een deposito bijgeschreven. Het geld werd meteen weer in het deposito gestopt, zodat dit geld ook nog de komende jaren kan profiteren van het rente-op-rente effect. In die goede ouwe tijd heb ik dit deposito afgesloten met 3,8% rente, kom daar nou nog maar eens om. Dus fijn dat het nieuw bijgeschreven sommetje ook nog een paar jaar tegen zo’n mooi rentepercentage weggezet is.

Je moet altijd lang wachten als de rente maar één keer per jaar bijgeschreven wordt, maar als dat dan gebeurt, is het wel in een keer een mooi bedrag. Dat is wel leuk om te zien.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Jaarlijkse rente van een deposito binnen

  1. Rente geeft altijd een goed gevoel. Slim dat je het direct weer in een deposito vastzet, vermeerderen maar 🙂

  2. Welke bank doet dat? Kan ik misschien ook gebruiken voor mijn deposito

    • Bij de ASN-bank kun je de rente per maand uit laten keren op een andere rekening (waar je erbij kunt), maar je kunt ook kiezen voor het rente-op-rente effect en de rente dus bij het hoofdbedrag bij laten storten en mee laten groeien. Ook andere banken laten je soms die keuze maken. Ik zou kijken op vanspaarbankveranderen.nl bij deposito’s, en dan goed bij de bank van je keuze de mogelijkheden en de voorwaarden doorlezen. (Ook of je bijvoorbeeld het deposito kunt opbreken als dat echt nodig is).

  3. wauw 3,8% fijn als er geld vast staat voor die rente!! 😀