Rekening voor een operatie

Vorig jaar heb ik een operatie gehad die niet vergoed werd door de verzekering. Van tevoren was mij wel verteld hoeveel hij ging kosten, en met dat bedrag kon ik leven. Het was een door mij erg gewenste operatie en daarom besloot ik dus uiteindelijk om het toch maar te doen. Ik ben erg blij met het resultaat, en vanwege de privacy vertel ik er even niet méér over, sorry 🙂 .

Gisteren kwam dan de rekening eindelijk binnen, en nu zal ik ‘m moeten gaan betalen. Gelukkig staat er al een bedragje klaar voor “ziektekosten” op de speciale spaarrekening daarvoor. De rest zal uit mijn salaris van mei komen. Ik ga het hele bedrag (1590 euro) nu maar bij de uitgaven voor deze maand mei zetten, waarmee ik mijn budget dus zeer ruim overschrijd deze maand.

Aan het einde van het jaar ga ik dan kijken hoeveel geld ik in totaal aan ziektekosten uitgegeven heb (de verzekeringspremie, het eigen risico, deze operatie, en pleisters en paracetamol en zo). Het zal misschien meer zijn dan in een normaal jaar, maar hopelijk zijn er voorlopig geen extra ziektekosten meer.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Rekening voor een operatie

  1. Ik hoop dat het voldoende is om terug te vragen van je inkomstenbelasting

    • Nee, omdat we gezamenlijk aangifte doen, ligt onze drempel voor het aftrekken van zorgkosten erg hoog. Mochten we nog meer kosten maken dit jaar (ik hoop het niet!), dan zal ik daar aan denken. Dank je voor de tip!

  2. Heb je er niet over nagedacht om het uit te stellen en je dit jaar voor meer aanvullend te verzekeren zodat je het niet zelf hoefde te betalen? Of was dat hiervoor geen optie?