Cadeautje maken voor mijn moeder

Ik ben dit jaar een cadeautje voor mijn moeder aan het maken voor haar verjaardag. Dit is onder andere omdat ik niet boven mijn budget aan extra uitgaven uit wil komen (ik heb nog 15 euro over tot aan het einde van de maand!), maar ook omdat ik anders niet zo goed weet, wat ik mijn moeder kan geven.

Je ziet wel eens van die boekjes in de winkel van “Oma, beantwoord eens even 2000 vragen over je leven?”. Dat zijn dan boekjes waarin heel veel vragen gesteld worden over het leven van één persoon (oma, of opa, of pap of mam). Die persoon mag dat dan invullen en daarna teruggeven aan de persoon die het cadeau gedaan heeft.

Nou, zoiets ben ik aan het maken. Ik zag in een boekhandel een versie hiervan, waarbij elke vraag een half A4-tje kreeg (ga er maar aanstaan, als vader/moeder/opa/oma) en waarin er in totaal zo’n 300 pagina’s waren (dus 600 vragen). En ik dacht: dat kan ik zelf beter! Minder vragen, maar wel meer toepasselijk op het leven van mijn moeder.

Ik heb inmiddels een lijst met 250 vragen (ja, ja, het gaat toch echt best wel hard als je even nadenkt!). En nu ga ik daar een soort boekje van maken, al weet ik nog niet precies, hoe.

Zo’n cadeautje is wel toepasselijk voor mijn moeder, omdat zij altijd al geïnteresseerd is geweest in geschiedenis en in familiegeschiedenis, en omdat zij dat ook belangrijk vindt. Haar verhalen doorgeven aan de volgende generaties is dus misschien wel iets wat ze graag zou willen; en dit zou haar daartoe de kans geven.

Screenshot 2015-05-18 07.07.22

Zo gaat het er uit zien, denk ik…

Zelf vind ik het ook wel leuk om dit straks te hebben van haar, ook voor haar kleinkinderen bijvoorbeeld. Grootste nadeel van zelf doen is waarschijnlijk dat ik ook vragen misschien wel helemaal vergeet te stellen, die uiteindelijk nog iets nieuws, nieuwe kennis over mijn moeder zouden opleveren.

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Cadeautje maken voor mijn moeder

  1. Oh ja, wat een mooie cadeautje voor jullie, alle twee!

  2. Mooi cadeautje. Misschien kun je googelen op dat soort vragenlijsten voor die ene vraag die je vergeet? Of je stelt he in het boekje aan je moeder: “Welke vraag ben ik vergeten? En wat is daarop het antwoord?”

  3. Janneke

    Wat een leuk idee. Misschien ook wel iets voor mijn vader.
    Ik hoop voor je moeder dat ze het ook heel erg leuk vind om in te vullen, een mooie herinnering voor later

  4. Gewoon Vlijtig

    Als je bang bent dat je bepaalde vragen vergeet ga je toch gewoon eens naar een boekhandel en kijkt het origineel eens in. Misschien vind je dan nog leuke vragen. Succes en een erg leuk cadeau.

  5. Wat een leuk cadeautje, zelfgemaakte cadeautjes zijn altijd leuk!