Huishoudgeld – tijd om er weer op te focussen

We zijn de laatste maanden wat royaal omgesprongen met het huishoudgeld. Als ik terugdenk, dan denk ik dat het met name ligt aan vaker uit eten, en een paar keer benzine-kosten om familie te bezoeken. Dat wordt in ons geval allemaal van het huishoudgeld betaald, net als boodschappen en shampoo en schoonmaakspullen en zo.

Tijd om daar weer op te gaan letten, dus. En om vaker toch maar zelf te koken, ook al is het lekker weer en lokt het terrasje misschien wel. En bij een avonddienst moet ik ook zorgen dat ik een zelfgemaakte maaltijd mee kan nemen naar mijn werk, om die daar op te warmen. Zodat ik niet snel snel de AH-to-go in ren voor een van hun stoommaaltijdjes. Die zijn nog altijd goedkoper dan uit eten, maar toch…

Die familiebezoekjes, en dus die benzinekosten, die houden we er gewoon wel in. Hoewel ik wel verwacht dat dat weer vanzelf ietsjes minder wordt, nu er weer een paar verjaardagen geweest zijn.

Kijken of we komende maand (de maand gaat morgen in) met 500 euro uit kunnen komen, in plaats van met 600 euro…

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Huishoudgeld – tijd om er weer op te focussen

  1. Sopdet

    Succes met jouw doelstelling. Hoop dat het jullie lukt.