Dividend voor mijn investeringen in de wind

Ik kreeg gisteren ineens 30 euro bijgeschreven op de bankrekening. Dit bleek een dividend-betaling te zijn voor de 1000 euro die ik in één van mijn windmolenprojecten geïnvesteerd heb. Dus er is 3% dividend uitgekeerd, over vorig jaar. Eerder in mei ontving ik een vergelijkbaar bedrag voor een ander project waar ik ook voor 1000 euro in zit. Ik weet dat morgen het bedrag binnenkomt voor het derde project waar ik voor 1000 euro in zit, dit gaat om ongeveer 25 euro, oftewel 2,5% dividend.

Het vierde en laatste project waar ik in zit, gaat in juli uitkeren, las ik net op de website. Het is nog onbekend hoeveel zij gaan uitkeren. Is dat binnen, dan heb ik ze allemaal weer gehad voor dit jaar (of eigenlijk voor 2014).

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Dividend voor mijn investeringen in de wind

  1. Patrick

    En is de waarde van je investering zelf ook gestegen?

    • Eén project, een commercieel project, geeft aan dat mijn aandelen bij hun ook in waarde zijn gestegen. Maar ik ben daar wel skeptisch over: of ik straks dat geld ook krijg, als het project helemaal afgerond is, is nog compleet onduidelijk en hangt nog van heel veel factoren af.

      Twee andere projecten zijn van vrijwillige organisaties, aan hen heb ik elk gewoon 1000 euro uitgeleend en van hen krijg ik straks hopelijk ook 1000 euro terug. Als ze meer winst blijken te maken in de loop van de tijd, dan zal het dividendpercentage wel omhoog gaan. Maar daar wordt nu nog geen enkele uitspraak over gedaan.

      Het vierde project tenslotte gaat mij zeker alleen maar 1000 euro teruggeven aan het einde van de lening.