Uitgaven in mei

De maand mei is om. Hier volgt, wat ik in deze maand uitgaf:

Screenshot 2015-05-30 13.33.49Een paar bedragen springen er uit voor mij…

Qua onverwachte uitgaven en extraatjes ben ik ein-de-lijk weer bij. Ik gaf deze maand 11 euro uit aan snoep, 26 euro aan cadeautjes, 7 euro aan een stel schriften en 4 euro aan een heel goedkoop boek. Als je vanaf het begin van dit jaar kijkt, zit ik nu gemiddeld op 20 euro per week, of een paar cent minder.

Openbaar vervoer: eh ja, ik zie dat ik deze post verkeerd benoemd heb: eigenlijk is dit grotendeels openbaar vervoer (170 euro), maar ook 21 euro voor een nieuw, hopelijk erg degelijk, fiets-slot. Ik ben voor mijn werk een paar keer naar Amsterdam op en neer gemoeten (wat meteen 10+ euro per enkele reis is). Daarnaast ben ik privé tijdens mijn vakantie op bezoek geweest bij mijn broer en bij mijn zus, ook reisjes die enigszins aantikken. Ik hoop toch dat juni dan weer een minder dure maand wordt qua reiskosten, maar ik moet die maand wel weer meer werken. Wie weet kan ik vaker met de fiets…

Qua eten en drinken wil ik proberen om voortaan weer met 250 euro per maand uit te komen. Dit wordt overgeboekt naar de gezamenlijke rekening, waar er dan ook nog 250 euro van mijn vriend bij komt. We betalen hier ook wel gezamenlijke uitstapjes van, maar ik wil toch kijken of we niet weer wat minder kunnen uitgeven. Het bedrag is eind mei overgeboekt, en ik zal het in juni waar moeten maken, of dan geld bij moeten storten.

Ik heb het eerder over de ziektekosten gehad. Een ingreep die niet vergoed werd. Ik wist al eerder dat deze rekening er aan zat te komen, en hij was ook precies voor het bedrag wat me van tevoren verteld was. Ik wist alleen niet precies, wanneer deze rekening zou komen. Nou, blijkbaar dus in mei. Ik zet het bedrag er nu in z’n geheel bij als uitgave. Aan het einde van het jaar zal dan blijken hoeveel zorgkosten ik in totaal heb gehad, dit jaar. Ik hoop verder gezond te blijven.

In totaal deze maand net iets meer uitgegeven dan gepland, vooral door de hogere reiskosten. Volgende maand hoop ik netjes binnen budget te blijven…

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Uitgaven in mei

  1. Sopdet

    Valt me op dat het openbaar vervoer desondanks loont, ik zit daar wat de auto betreft, afbetaling, verzekering, taks, bezine,… Ruim boven jouw maandelijks bedrag aan openbaar vervoer.
    Zo kan je die kosten ook weer relativeren 😉