Vandaag evaluatiegesprek op het werk

Vandaag heb ik mijn jaarlijkse evaluatiegesprek. Ik heb er de afgelopen dagen over nagedacht, wat ik wil bespreken. Het is niet veel, ik ben behoorlijk tevreden met hoe het gaat.

Het enige grotere puntje voor mij, is het aantal uur per week dat ik werk. Sinds maart is dat uitgebreid van 20 naar 28 uur per week. Dit is voor één jaar. Ik heb er over zitten denken, of ik wil vragen om dat te verlengen (volgend jaar ook weer 28 uur per week), of juist dat ik het het liefst laat aflopen en weer naar 20 uur per week ga. Die 20 uur per week werden namelijk in de praktijk toch ook altijd meer, wat ik dan netjes als overuren uitbetaald kreeg, en wat ook doorgegeven werd aan het pensioenfonds voor een snellere pensioengroei.

In een reactie op een eerdere post van mij hierover, zei iemand wel dat je dan het risico loopt dat je ineens echt maar 20 uur per week krijgt en niet meer. En dat bij ziekte je uitkering daar ook op gebaseerd wordt. Dat is zeker iets om mee te wegen. Maar aangezien ik relatief zuinig leef (inkomen en uitgaven vergelijkend) en al een buffer heb, is dat misschien toch een risico wat ik kán nemen.

En ik kan natuurlijk ook nog voor het compromis gaan: vragen om een contract voor 24 uur, en hopen dat ik dat krijg.
Kortom, ik schrijf het hier, en ik merk dat ik er nog altijd nog niet helemaal uit ben. Ik heb nog een paar uurtjes…

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Vandaag evaluatiegesprek op het werk

  1. Gewoon Vlijtig

    succes.

  2. Tineke

    Ik lees je bericht nu pas, en ben wel benieuwd hoe het gesprek verlopen is. Heb je gekregen waar je uiteindelijk op aangestuurd hebt? Altijd lastig om je woorden goed te kiezen op het moment zelf… 😉