Schoenen online gekocht

Ik leef op grote voet. Sinds mijn puberteit loop ik op maat 43 rond. Als kind nam mijn moeder ons altijd mee naar de “verantwoorde schoenenwinkel” waar we dan ook “verantwoord schoeisel” kregen. En toen ik daar eenmaal uitgegroeid was, min of meer, moest ze dus weer met mij op zoek naar een schoenenwinkel die grote maten verkocht.

Sinds een jaar of twee loop ik op heren-gymschoenen rond. Ik zoek een vorm en kleur uit die me bevalt en die niet al te mannelijk is en dan loopt het prima.

Gisteren heb ik voor het eerst een paar “gewone” schoenen aangeschaft op een website. Ook weer herenschoenen. De damesschoenen van maat 43 beginnen namelijk bij 80 euro, terwijl de herenschoenen van diezelfde maat veel meer keuze bieden en beginnen bij 32 euro.

Ik heb een paar van 43 euro besteld, ze komen vandaag of morgen aan, en dan hoop ik maar dat ze goed passen (dat is natuurlijk makkelijker uitproberen in een echte winkel), en dat ze er toch echt een beetje leuk uitzien aan mijn voeten, ook al zijn het dan herenschoenen. Zo niet, dan kunnen ze natuurlijk terug. Maar ik hoop dat dit werkt.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Schoenen online gekocht

  1. Berber

    ik koop ook regelmatig schoenen via internet, maar als ze toch niet blijken te passen (vaak te smal, ik heb brede voeten) kan ik ze in een winkel hier terugbrengen.
    Berber

  2. Mijn moeder heeft ook maat 43. Wist je dat ze sinds kort bij van Haren ook maat 43 verkopen voor dames? En volgens mij niet voor €80!! 😀

  3. Lot

    Vroeger (55) jaar geleden toen ik puber werd bleek ik al maat 41 te hebben en toen was 40 nog de grootste. Mijn vader was maatschoenmaker en hield er in 1964 mee op en toen moest ik in winkels gaan kopen.
    Nu is het een hele normale maat al heb ik m 42. Omdat ik graag veel schoenen heb, graag afwissel en ook steunzolen heb ben ik ook aangewezen op wat duurdere schoenen,rod.,e.co, dure… draag ik graag . Koop ook wel eens iets op MP, 2 weken geleden en paar prachtige sandalen voor 15 euro ze zitten heerlijk.