Extra belegd

Ik heb afgelopen week weer extra geld ingelegd in mijn beleggingen. Ik kreeg namelijk de belastingteruggave van ruim duizend euro binnen op mijn bankrekening, én Brand New Day had een actie waarbij je bij minimaal 1000 euro inleg, 10 euro cadeau krijgt van hen. En aangezien ik toch al maandelijks bij Brand New Day 250 euro in leg en dat ook wil blijven doen, heb ik alleen maar dat bedrag een keertje opgeschroefd naar duizend euro. Hierna ga ik dan weer terug naar de gewone 250 euro per maand.

Ik vind het stiekem ook een mooi moment om in te leggen, omdat op dit moment de beleggingen in waarde gedaald zijn. De gedaalde waarde betekent dat ik de aandelen goedkoper kan aankopen, en daar zeg ik geen nee tegen.

En ja, de gedaalde waarde van beleggingen betekent ook dat de aandelen die ik al had, in waarde gedaald zijn. Ruim 2% verlies in een klein maandje tijd. Een beetje “auw” doet dat wel, maar ach. Schommelingen horen er bij, ik kan er maar beter aan wennen.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Extra belegd

  1. Nee Maar

    Ook mooi dat ze bij BND lage kosten hebben!

    Gisteren had ik een klein baalmomentje omdat ze van plan zijn de belasting op beleggingen obv een ander fictief rendement te belasten dan sparen.

    Bron:
    http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/article24176674.ece/BINARY/belastingherziening.pdf

    Dit is in sommige gevallen best vervelend omdat niet al mijn beleggingen hetzelfde risico en rendement niveau hebben als dit gemiddelde fictieve rendement.

    Plus de belasting volgens de nieuwe plannen zowel bij sparen als beleggen hoger kan gaan uitpakken dan 1,2% zoals nu het geval is, als de rente boven de 4% stijgt.

    Tot sot is het bijzonder dat bij al deze heffingen de inflatie niet wordt meegenomen. In veel gevallen blijft er onde de streep weinig rendement over.

    Ik hoop dat de belasting voor sparen en beleggen gelijk blijft of natuurlijk lager en de aparte tarieven boor sparen en beleggen niet doorgaat.
    Overigens was het rendement op beleggen deze eeuw nogal wisselend en geen garantie voor de toekomst. Behalve blijkbaar bij de belastingdienst.
    Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet?

  2. Janneke

    Hoe kun je de koersen van BND volgen?