Salaris weer binnen

Ja, het salaris is weer binnen. Vorige week vrijdag kreeg ik de salarisstrook al, daarna was het wachten nog helemaal tot aan het einde van de dinsdagochtend, toen het binnenkwam.

Ik had dus al wel gezien, dat het een mooi bedrag is, en dat voor de maand mei, waarin ik de helft van de tijd op vakantie was. Maar ja, daar zijn je vakantie-uren natuurlijk ook voor: dat je wel op vakantie kunt, en dat je dan toch gewoon doorbetaald wordt. Vanwege vele vakanties aan het begin van dit jaar zijn mijn vakantie-uren nu bijna op. De laatste maak ik in oktober op, en dan moet ik ze nog bijvullen met een paar overuren, om dan echt nog een hele week vrij te kunnen nemen 🙂

Met deze salarisstrook en met wat uitbetalingen van mijn zij-klusje kom ik op een best mooi inkomen deze maand. De bedoeling is dat de uitgaven redelij klaag blijven (maar: nog een week te gaan). Lukt dat, dan hou ik toch ook wel weer een mooi bedrag over deze maand, en kan ik heel tevreden zijn.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Salaris weer binnen

  1. fijn, eerst je loonstrookje al 😉 mn man heeft zn loonstrookje op dezelfde dag als zn salaris.. of een dag later, dus meestal is zn salaris er eerder en zie ik pas op de bankrekening hoeveel t is(ivm overuren elke maand wisselend bedrag). dat van mij weet ik mn laatst gewerkte dag van de kalendermaand 😉 daarna voer ik zelf de uren in en weet ik dus mn inkomen de maand erop. mn man krijgt t 4wekelijks, dus we moeten nog een week wachten 🙂 ik heb alles voor deze maand al binnen dus weer even wachten tot volgende maand 🙂

  2. Sopdet

    Mijn salarisstrookjes komen telkens na betaling…
    Wanneer jij jouw blog post weet ik dat het bijna tijd is om het budget te analyseren… Komend weekend dus… Benieuwd, benieuwd

  3. Fijn dat je eerst je loonstrookje krijgt. Ik krijg mijn salaris en loonstrookje tegelijk, is toch minder leuk, want dan kun je je er niet zo op verheugen, haha.

    • Nou, het wisselt een beetje. Soms komt mijn salaris ook eerder, soms komen ze tegelijkertijd. Maar deze keer was het strookje beduidend eerder.