Geld uitlenen via geldvoorelkaar – eerste update van 2015

Sinds een paar jaar leen ik wat geld uit aan particulieren en bedrijven via de website geldvoorelkaar.nl . De bedoeling is dat al deze mensen en bedrijven mij ook netjes terugbetalen, met wat rente er bovenop. Tot nu toe moet ik nog steeds zeggen dat dat goed gaat. Gelukkig.

Wel is het zo dat ik ga stoppen met geld uitlenen via deze website. Ik vind het risico behoorlijk groot, de beloning dan meestal aan de lage kant voor het genomen risico, en het is best wel tijdrovend om nieuwe leningen uit te kiezen. Tijd die ik er dus niet meer in wil steken. Ik wil mijn beleggingen graag wat minder complex en tijdrovend maken.

Toch hier dus nog even een korte update. Ik ben ook nog niet van mijn leningen af, want sommige lopen nog wel een paar jaar. Eerdere updates vind je via deze blogpost van eind 2014.

Ik heb in totaal achttien leningen gedaan. Hiervan zijn inmiddels vijf leningen helemaal terugbetaald, en twee komen aardig in de buurt. Maar de rest loopt nog wel een tijdje. Tot nu toe is het nog steeds zo dat alle leningen altijd op tijd terugbetaald worden. Hopelijk blijft dat ook zo. Na alle terugbetalingen zit er op dit moment nog zo’n 650 euro van mijn geld in.

Screenshot 2015-06-23 22.27.41

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Geld uitlenen via geldvoorelkaar – eerste update van 2015

  1. De leningen zijn erg snel volgeschreven bij Geld voor elkaar. Toch doe ik het, want ik moet wel rendement halen voor de stamrecht BV.
    De nieuwe manier van risico bepalen is lastiger. Maar wat mij betreft een ton via geldvoorelkaar.

    In het FD een stukje van Peter Verhaar over geldvoorelkaar. Hij verwacht dat er ook nog wel hypotheken via crowdfunding tot stand gaan komen.

    De spaarrekeningen geven nog minder dividend. Beleggen is onzeker. Blijft Griekenland nu wel of niet in de EU. Gek word ik er van. Slome litsers aan beide zijden.

    Engeland heeft toch ook een eigen munt en zijn bij de EU.

  2. GJ

    Ik ben er ook maar mee gestopt. De berichten die ik regelmatig lees (op fora als fok, en dus buiten de officiële kanalen om), roepen bij mij nogal vraagtekens op. Voorlopig heb ik mijn laatste investeringen in crowdfunding gedaan.