Het simpeler maken van mijn financiën

De laatste maanden ben ik er naar gaan streven om mijn financiën wat simpeler te maken. Het kost tijd, als je het voor jezelf ingewikkeld maakt. En die tijd wil ik anders gaan besteden. En ik geloof niet dat het eenvoudiger maken van mijn financiën me geld gaat kosten: ik maak een paar goede keuzes, en daar hou ik me dan aan.

Ik heb de afgelopen dagen daarom nog wat dingen geautomatiseerd. Elke maand wordt nu automatisch 500 euro op de spaarrekening overgeboekt, 250 euro gaat naar een aandelenfonds, 250 euro naar een obligatiefonds, en 100 euro naar het microkredietfonds van de ASN.

Hou ik dan nog geld over in een maand, dan gaat dat geld voorlopig op de gewone spaarrekening. Dat zal niet zoveel geld zijn. Over drie maanden ga ik dan weer eens kijken hoe het er voor staat, kijk eventueel waar dat extra spaargeld heen “moet”, en dan maak ik dan ook een update van mijn pagina over mijn beleggingen.Zo komt er weer wat tijd vrij voor andere dingen (niet per sé nuttige andere dingen, maar andere dingen).

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Het simpeler maken van mijn financiën

  1. Nee Maar

    Goed idee!
    Tijd sparen geeft zo ook een plezierig rendement.