Lid geworden van een vakbond

Oké, ik ben dus echt lid geworden van een vakbond. Het is niet bij een goed voornemen gebleven, al heeft het wel bijna anderhalf jaar geduurd voordat ik echt actie ondernomen heb (zie deze blogpost van februari 2014). Maar soms duren dingen een tijdje, ha.

Het lidmaatschapsgeld gaat 16 euro per maand worden, maar volgens de CAO mag ik dat van mijn bruto salaris gaan betalen. Kijk, dan scheelt dat toch alweer zo’n 7 euro per maand of zo. Ik moet alleen nog op mijn werk daarvoor formulieren in gaan vullen, en als ik de HR-dame goed begreep, dan kan ik pas aan het einde van het jaar het formulier indienen voor het lidmaatschapsgeld wat ik dit jaar betaald heb. Dus je krijgt het niet meteen terug, maar pas achteraf. Maar ja: toch fijn dat het kan!

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Lid geworden van een vakbond

  1. Wij hebben het juist opgezegd….

  2. Hendrik

    Ben al heel lang lid van een vakbond.
    Dacht altijd, misschien zonde van het geld.
    Tot ik een geschil met m’n werkgever kreeg.
    Advocaat – betaald via de bond – heeft gezorgd dat ik het geschil gewonnen heb. Had me zeker € 3.000 uit eigen zak gekost!

  3. Goeie beslissing Spaarolifantje. Een lidmaatschap geeft vaak vele voordelen waarvan de grootste misschien wel de juridische bijstand is. Dat is dan ook voor mij de voornaamste reden geweest om lid te worden.
    Daarnaast is het natuurlijk altijd goed om samen solidair te zijn in een vakbond. Helaas is het maar al te vaak nog steeds nodig dat je samen een vuist moet maken tegen een werkgever..