Uitgaven in juni

Het begin van een nieuwe maand. Tijd om de wasmachine schoon te maken (dat doe ik sinds we een nieuwe wasmachine hebben, aan het begin van elke maand). En oh ja, tijd voor een overzicht van mijn uitgaven van de vorige maand. Komt-ie…

Screenshot 2015-06-27 19.10.01

Ik ben met de extraatjes er weer eens overheen gegaan. Ik begon met 86 euro: zes euro van vorige maand nog over en 80 euro voor deze maand. Je zou kunnen zeggen dat de 54 euro die ik er overheen ben gegaan, komt doordat ik een nieuwe rugtas kocht voor 50 euro. Maar ja, je kunt ook een etentje en snoep, samen voor 35 euro, de schuld geven, en cadeautjes voor 35 euro in totaal. En dan heb ik ook nog aan een collega een boekenbon van 20 euro gegeven, omdat ik een boek wat ik van haar geleend had, ben kwijtgeraakt. Waarschijnlijk is dat boek in een opruimsessie de deur uit gegaan bij mij, en had ik toen even niet gezien dat het niet mijn boek was (oei!). Een echte stupiditeitsheffing dus, die twintig euro. Hoe dan ook, ik ben er deze maand 54 euro overheen gegaan, dus wordt mijn nieuwe budget voor volgende maand niet 100 euro, maar nog maar 46 euro. Ach, dat moet wel lukken, dacht ik zo! Gaan we gewoon weer even goed opletten!
En tja, erg hoge reiskosten deze maand, ik heb de ov-chipkaart vaak opgeladen. Ik heb nog eens teruggekeken, maar het zijn toch echt vooral reizen voor werk. Ik ben ook niet vergeten uit te checken, of zo. Het was gewoon een maand met veel reisjes van en naar werk. Die reiskosten krijg ik volgende maand gewoon terug.

Ik kocht een paar schoenen van 42,50 euro. Dan ben je meteen over je kledingbudget heen, als dat maar 30 euro per maand is. Gelukkig blijf ik heel vaak onder dit bedrag, dus dit mag een keertje.

Voor mobiel bellen kwamen er deze maand twee rekeningen binnen. Ze zijn bij mijn provider Ben (waar ik verder heel tevreden mee ben) aan het klooien geweest met het registratie- en administratiesysteem. Daardoor kwamen de rekeningen steeds later in de maand binnen, totdat ze zelfs pas in de volgende maand binnenkwamen. Nu lijkt dat weer terug te gaan naar de oorspronkelijke dag, en daardoor kwam aan het begin van de maand de rekening voor april, en aan het einde van de maand de rekening voor mei. Tja, het zij zo. Ik heb dat vakje dus maar niet rood gemaakt, want het is gewoon de normale rekening maar dan toevallig twee keer in een maand. Nou hopen dat ze nu weer regelmatig worden.

Tenslotte nog even noemen dat ik bij eten en drinken eerst 250 euro had willen uitgeven, maar dat onze gezamenlijke huishoudrekening zodanig leeg was, dat ik er toch maar “gewoon” 300 euro van gemaakt heb. Ik hoop dan weer dat we de komende maand misschien wel weer met 500 euro, dus 250 euro per persoon, toe kunnen. Wel gaan we nog samen een cadeautje kopen voor mijn schoonmoeder.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Uitgaven in juni

  1. Ri

    Spannende laatste zin 🙂

    Vraagje: als er van hh-pot minder wordt uitgegeven, boek je dat dan weer terug?

    • Ha, ja, daar waren een paar woorden weggevallen. Voor mijn schoonmoeder dus, dat cadeautje 🙂

      Het is de laatste tijd niet meer voorgekomen, dat er zoveel geld overbleef van de huishoudpot, dat het teruggeboekt kon worden. Vroeger heb ik dat wel eens gedaan, bijvoorbeeld na een paar maanden van overschotten 100 euro naar elk van ons terug overgeboekt. Nu blijft er de ene maand zeg 40 euro over, maar dat gaat dan de volgende maand helaas weer op.

  2. Sopdet

    Ik denk dat er op het einde een stukje van jouw tekst verdwenen is.
    Ach, wat meer uitgegeven, maar voor twee mensen blijf je toch nog altijd behoorlijk sober leven. Dat gsmgedoe ken ik, ik ben veranderd van abonnement, blijk ik nu ook twee rekeningen in één maand te krijgen, gelukkig eenmalig.

  3. Tineke

    Ik vind dat je het erg netjes doet, en vooral overzichtelijk.
    Wel heb ik een vraag. Je geeft aan dat je de OV reiskosten vergoed krijgt. Waarom reken je dit dan mee in je budget? Het is immers niet ‘teveel’ uitgegeven omdat je het toch weer terug krijgt. Net zoals geld terug acties, als je daar aan meedoet.

    Verder nog even een complimentje: ik vind je blog erg fijn lezen en erg informatief 🙂

    • Hoi Tineke,

      Ik vind het makkelijker om het wel mee te tellen bij de uitgaven, omdat ik de vergoeding ook meetel als inkomsten. De vergoeding is namelijk ook niet altijd precies gelijk aan de kosten die ik maak, omdat ze op het werk rekenen met kilometers die ik reis (en een vaste vergoeding geven per kilometer), terwijl ik soms stukjes loop, of fiets, of de ene keer de bus pak en de andere keer ook een stukje de trein. Dus ik kan de vergoeding en de echte uitgaven aan reizen sowieso nooit precies tegen mekaar wegstrepen.

      En eh, dank je 🙂