Update jaardoelen voor juni

De jaardoelen, dan:

1. aandacht schenken aan mijn vriend, aan vrienden, familie, werk (en collega’s), huis, bloggen – hier ben ik redelijk tevreden over. Werk gaat goed, de afgelopen maand heb ik met een aantal vrienden op een terrasje gezeten en met mijn ouders het strand bezocht (hoera voor de zomer), en op dit moment zijn de kamer en keuken in ons huis behoorlijk goed opgeruimd. De rommelkamer (nog) niet…

2. gewicht kwijtraken –  nou, beter dan in mei. Ik ben ongeveer stabiel gebleven van gewicht en ik let weer beter op mijn eten en beweging. Helaas nog geen gewichtsverlies bemerkt, maar dat gaat hopelijk in juli weer komen.

3. streven naar een inkomen van 36.000 euro netto voor het hele jaar – Dit gaat best goed, in juni kreeg ik een gewoon salaris en kreeg daarnaast ook voor mijn bijbaantje uitbetaald. Ik zit op de helft van het jaar bijna op de helft van de gehoopte inkomsten, ik haalde het op een paar honderd euro niet. Hopen dat ik dat in de tweede helft van het jaar nog erbij kan verdienen. En dat zou best kunnen lukken, want er moet bijvoorbeeld dan ook nog een eindejaarsuitkering komen en zo. Dat helpt ook altijd.

Screenshot 2015-06-27 20.57.47

4. in 2015 minder uitgeven dan 18.000 euro – Op de helft van het jaar zit ik ruim over de helft. Dat gaat nog heel, heel spannend worden. Juni was wel een goede maand met relatief weinig uitgaven. Ik verwacht alleen de komende maanden soms wel weer wat meer uitgaven, helaas.

Screenshot 2015-06-27 20.57.56

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Update jaardoelen voor juni

  1. Gewoon Vlijtig

    Wat heb jij het toch goed voor elkaar. Zo de cijfertjes ophoesten. Ik moet bekennen dat ik deze maand en vorige maand alles erg slecht heb bijgehouden. Al een hele week ligt een stapel bonnetjes klaar die ik moet verwerken. Dat zal iets worden voor volgende week. Dan ben ik weer helemaal bij.

    • Succes! Ik heb er een app voor op m’n telefoon en voer uitgaven over het algemeen meteen in. De app geeft me dan aan het einde van de maand vanzelf totaalbedragen voor alle categorieën. (Wacht… ik bedenk me dat ik op dit moment één bonnetje achterloop, momentje…). Dat scheelt natuurlijk wel maar het kost dan natuurlijk op het moment zelf even wat tijd.

  2. e

    haha! de rommelkamer 🙂 ik denk dat een kamer met zo`n naam ook rommel aantrekt. Misschien moet je er een functie voor vinden en het ook zo gaan noemen. Ik doe zelf flylady 🙂

  3. Tineke

    Een mooie tussenstand zo halverwege het jaar 🙂
    Hoe staat het nu met je beleggingen/ aandelen? Hebben die te lijden van de onrust op de beurs in China en USA?

    Succes met de tweede helft van 2015!
    Tineke

    • De waarde van mijn beleggingen is iets omlaag gegaan, ja. Het plan is om deze aandelen heel lang vast te houden, dus fluctuaties op de korte termijn maken eigenlijk niets uit. Behalve dat ik aan het einde van deze maand weer wat geld in de aandelenmarkt ga stoppen, en wie weet kan ik dan meer aandelen kopen voor dezelfde prijs, omdat ze in de aanbieding zijn.