Ik ga fitnessen

Net een vrij grote stap genomen, en me ingeschreven voor een sportschool. Tachtig euro voor drie maanden, redelijk te doen. Maar daarna zal de prijs omhoog gaan naar 35 tot 40 euro per maand (afhankelijk van hoe lang je je vastlegt).

Ondanks die kosten lijkt het toch de juiste beslissing voor mij. Ik hoop dat het me helpt om gezonder te leven en meer te bewegen. En ook om wat extra spiermassa op te bouwen wat helpt bij het verbranden van calorieën.

Ik fiets, af en toe. Ik fiets soms naar m’n werk. Ik fiets soms naar de stad. Maar het is, denk ik, niet genoeg. Ik probeer ook op m’n eten te letten, maar dat gaat niet altijd goed. Mogelijk helpt het om óók te sporten, dat ik dan meer het gevoel heb: “Ik ben goed bezig, ik heb een gezonde levensstijl, want ik sport, en dus ik let ook op m’n eten”.

Ik heb in het verleden ook enige jaren gefitnesst. Ik heb toen één keer ervaren, dat ik het liet verwateren en nog maandenlang bleef betalen, voor niets. Maar een tijdje later, toen ik ietsjes ouder was en wijzer, heb ik ook een paar jaar achter elkaar heel trouw gefitnesst, twee keer per week gemiddeld, en dat ging toen vrij soepel, met als resultaat een lager gewicht en een betere conditie. Ik ga daar nu dus weer naar streven.

Morgen de intake met de nulmeting, en dan weet ik waarvandaan ik ga beginnen. En hopelijk krijg ik dan plezier in het verbeteren daarvan. Net als bij financiën: je begint op een bepaald punt, en iedereen begint op een ander punt. Je kan jezelf wel vergelijken met die jongen met die spierbundels die 100 kilo kan tillen, en dan kan je daar lekker somber van worden. Maar je kan ook gewoon jezelf als ijkpunt nemen, en lol hebben in de verbetering (dus dat je bijvoorbeeld alweer een tandje hoger kan op de fiets, en vijf kilo zwaarder kan tillen dan twee weken geleden). Wish me luck…

9 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

9 Reacties op “Ik ga fitnessen

  1. Ri

    Succes! Mij bevalt het prima. Vind het ook geen probleem om alleen te gaan. Daar schijnen veel mensen op af te haken.

  2. rube

    Good luck 🙂
    Laat weten na een tijdje Hoe het gaat!

  3. Ankie

    👍👍👍
    Misschien krijg je via je werkgever korting, dat scheelt allicht weer wat

  4. Fors bedrag zeg. Ik hoop dat je het doorzettingsvermogen zult hebben.
    Een personal trainer is voor mij een must.

  5. Goede stap! Wel een bedrag, maar als je een volhouder bent met dit soort dingen, dan is het een zinnige uitgave. Veel plezier ermee.

  6. Succes.. In het verleden ook wel geprobeerd maar geen succes. Een personal trainer zou inderdaad goed zijn(maar duur!). Ik zou dan wel m’n vooruitgang ergens bij willen houden zodat ik objectief kan zien dat er vooruitgang is. Net als die weegschaal waarop ik kan zien als er weer een kilo af is, leve de cijfertjes en grafiekjes…;)

  7. Nee Maar

    Mooie investering!

  8. Tineke

    Wat goed van je! Ik ben ooit ook lid geweest bij een sportschool, idd ook 40 euri per maand. In het begin wel fanatiek geweest, maar… idd laten sluimeren toen ik al lang niet meer ging, stom hè!? Heeft destijds veel geld gekost 😦

    Tegenwoordig zijn de sportscholen in prijs gedaald, dacht ik tenminste. Daarom verbaast het bedrag me nogal, of ze hebben wel een hele persoonlijke benadering. Dat kan natuurlijk net een stok achter de deur zijn, haha!

    Succes hoor, met je conditie opbouwen!

    Groetjes, Tineke

    • Ja, we hebben in Delft ook een sportschool voor 16 euro per maand, maar ik ben er gaan kijken, en ik geloof niet dat ik er vaak zou willen zijn. Het gebouw was heel donker en somber, en de hygiëne leek niet zo goed.

      Zeker op dit moment, nu ik nog weinig conditie heb en weinig routine in het sporten, wil ik beginnen op een goed verlichte, mooie sportschool met aardige en steunende begeleiding. Wie weet kan ik ooit wisselen, maar pas als het echt een goede gewoonte geworden is en ik zonder begeleiding kan.