Tot volgend jaar, hooikoorts!

Hè, lekker. Ik kan concluderen dat het hooikoortsseizoen voor mij voorbij is. De pilletjes kunnen in de kast tot volgend jaar. In het verleden kocht ik bij de drogist merkpilletjes. Ik weet, dat dit me vaak zo’n 30 tot 40 euro per maand kostte (voor één tabletje per dag). Ook waren die pilletjes zogenaamd altijd toevalig maar net één jaar houdbaar. Als ik er over had aan het einde van het seizoen, zou ik ze het jaar daarna niet meer kunnen gebruiken.

Dit jaar was ik voor twee keer € 9,65 helemaal klaar. Ik kocht twee keer dertig tabletten van het huismerk van etos, daar zit loratadine in. Dat werkte voor mij prima, en ik heb nog twintig stuks over voor volgend jaar. Op dit doosje staat een houdbaarheidsdatum tot 2017. Mooi.

Hooikoorts blijft een vervelend iets, maar het is fijn dat die generieke medicijnen er nu zijn. De prijs per pilletje is dus zeker met 67% gezakt (van 1 euro per pilletje naar nu 32 cent per pilletje). En ze werken, in ieder geval voor mij, even goed.

10 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

10 Reacties op “Tot volgend jaar, hooikoorts!

  1. Tineke

    Fijn dat die periode weer voorbij is! Is het met die pilletjes echt helemaal weg?
    Hooikoorts lijkt me erg vervelend. Ik heb er gelukkig geen last van maar heb verschillende collega’s die het wel hebben. Een collega had het zo heftig, en heeft zich in het ziekenhuis laten behandelen. Nu is hij er helemaal van af! 😀

  2. Huib

    Merkloze Loratadine bij de apotheek kost slechts 6,50 euro voor 30 tabletten. Je moet er wel expliciet naar vragen. Bij de apotheek leggen ze alleen de duurdere tabletten nadrukkelijk in het zicht naast de schoonheidsproducten van Vichy. Het is uiteindelijk gewoon een commerciële winkel al pretenderen ze meer te zijn.

  3. hier juist andersom.. ik ben begonnen met allerlei huismerken en merken van de drogist etc ook homeopathisch zoals van vsm. en ik merkte dat t elk jaar minder ging werken of dat ik elk jaar een ander (huis)merk moest proberen omdat het andere niet meer werkte.. dit jaar werkte ook prevalin neusspray niet meer, de extra sterke.. 😦 dus maar naar de huisarts gegaan.. geen idee of het vergoed wordt, dan zal de rekening nog wel komen. maar slik nu dagelijks desloratedine en heb een neusspray en oogdruppels erbij.. nu voor t eerst gisteravond geen pil genomen.. best eng.. want ik wordt er enorm moe van.. dus mocht ik wel last krijgen, kan niet ik niet overdag alsnog een pil nemen omdat ik dan gewoon in slaap val overdag.. 😉 (niet handig als gastouder en mama van 2 kids :p)
    t liefst zou ik wat anders nemen dan dagelijks een pilletje (met de kans op vergeten… ) maar huisarts wou eerst dit proberen. volgend jaar zien we wel weer. ehb nog een paar pillen over, wel fijn voor volgend jaar zodat ik het gelijk kan nemen (savonds) als ik merk dat voor mij het seizoen weer begonnen is en dan maar weer naar de huisarts voor herhaalrecept.. 😦

    • Loratadine kan je dus ook zelf kopen bij de drogist, dat kan ook nog handig zijn als je volgend jaar “ineens” door je pillen heen bent.

      • werkt allemaal niet meer.. alles al gehad ondertussen wat vrij te koop is.. van merkloos/huismerk tot dure merken en homeopathisch… t werkt niet meer 😦

      • de desloratedine van de huisarts werkte trouwens ook niet bedacht ik me, alleen icm de neusspray en indien nodig de oogdruppels!!

      • Wendelien

        Desloretidine is niet zonder recept verkrijgbaar, loretidine wel. Zijn verschillende geneesmiddelen.

  4. Huib

    http://www.pharmaselecta.nl/index.php/hoofdartikelen/2001/224-206

    Loratadine of desloratadine maakt niet uit, het is hetzelfde omdat Loratadine in het lichaam direct wordt omgezet in Desloratadine. Het patent op Loratadine is verlopen en daarom is dat zo goedkoop te krijgen. De fabrikant heeft nu Desloratadine uitgebracht, daar kunnen ze weer veel geld voor vragen. Ik raad dus ook eenieder met allergie aan de goedkope merkloze Loratadine te kopen bij de apotheek en dan niet de merkloze kauwtabletten want die zijn ook iets duurder.

    • Wendelien

      Loretidine werkt bij mij totaal niet. Ben erg blij met de desloretidine die wel effect heeft.