Vervolg van gisteren – opzeggen website hosting

Gisteren schreef ik er over, dat ik een rekening kreeg voor het met een jaar verlengen van mijn abonnement op de Geldgids. En dat ik dat abonnement toch heb kunnen opzeggen, omdat ik wist dat je tegenwoordig tijdschrift-abonnementen per maand op moet kunnen zeggen (de werkelijkheid is ietsjes gecompliceerder, maar goed).

Maar terwijl ik de pagina op consuwijzer.nl las, zag ik dus ook dat je ook een “abonnement op domeinnaam” per maand moet kunnen opzeggen na de eerste contractperiode. Vorige maand schreef ik nog, dat ik zo stom was geweest om de webhosting en domeinnaam van een bepaalde website niet tijdig op te zeggen, en dat het contract daarom nog weer een jaar doorloopt en ik voor een jaar weer moest betalen (zie hier). Maar: ik denk dus nu dat ik het contract niet een jaar hoef te laten doorlopen. Op de website van de internet service provider kun je alleen maar opzeggen tot één maand voordat de contractperiode eindigt, en doe je dat niet, dan wordt het contract weer met een jaar verlengd. Maar volgens mij mág dat dus helemaal niet (meer) zo.

(Ik heb even zitten rondsurfen, dit is blijkbaar dankzij de Wet van Dam die eind 2011 in gegaan is).

Dus ik ben in de pen geklommen, en heb inmiddels een brief verstuurd aan deze provider (niet aangetekend, dat kan later alsnog eventueel). Ik hoop dat ze prompt en accuraat reageren, en dat ze vinden dat ik gelijk heb. Dan krijg ik mooi nog voor negen maanden geld van ze terug.

Als ze terugschrijven dat volgens hen de wet niet van toepassing is, dan weet ik niet wat ik doe. Ik denk niet dat ik dan mijn rechtsbijstandverzekering zal inschakelen, omdat het maar om een bedrag van bijna dertig euro gaat en niet meer.
Maar ik hoop dat ze eerlijk genoeg zijn om te erkennen dat ik gelijk heb, en dat ze mijn abonnement zullen moeten beëindigen… We gaan het zien!

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Vervolg van gisteren – opzeggen website hosting

  1. Huib

    Mijn rechtsbijstandsverzekering heb ik ook ooit benaderd voor een kwestie rond een klein bedrag, ik geloof 50 euro. Bij het eerste telefoongesprek zeiden ze al niet voor mij te bemiddelen, maar onmiddellijk 50 euro naar mij over te maken. Dat was goedkoper voor ze dan een medewerker op mijn zaak te zetten. Die 50 euro heb ik inderdaad zonder enig probleem ontvangen.

  2. Ernie

    Ik heb al eens een gedoe gehad met de schoolboeken van mijn dochter, het ging om een bedrag van ca. 65 euro dat ik niet teruggekregen had. De rechtsbijstand deed niets voor mij. Het bedrag was te laag!!!!???? Uiteindelijk heb ik wel mijn geld terug gekregen doordat ik iedere week bij de schoolboeken handelaar op de stoep stond. Ik heb het idee dat hij gewoon het geld uit zijn eigen portemonnee heeft gehaald om van mij af te zijn 🙂