De jaardoelen in augustus

1. aandacht schenken aan mijn vriend, aan vrienden, familie, werk (en collega’s), huis, bloggen – tja. Ik heb geen erg hoge punten gescoord op dit gebied in de afgelopen maand. Hoewel ik wel de voordeur heb geverfd in augustus, dus dat is een ruime voldoende in de categorie “huis”, ha. Ik heb mijn familie niet zoveel gezien en vrienden ook niet. En toch heb ik ook niet extreem veel gewerkt. Hmm. Volgende maand weer beter?

2. gewicht kwijtraken –  nee, die kilo van vorige maand? Die zit er weer aan, en nog eentje erbij. Maar het gaat wél goed met sporten. Nou ja, dus dit doel gaat niet zo goed op dit moment. Nieuwe kansen in september.

3. streven naar een inkomen van 36.000 euro netto voor het hele jaar – ook augustus was een goede maand qua inkomen. Ik kreeg een standaardsalaris, maar daarnaast ook nog uitbetaald van mijn bijbaantje en van een extra klusje op mijn gewone werk. Dus dat was toch een mooi bedrag. Met tweederde van het jaar achter de rug, maar met nog een eindejaarsuitkering en overuren in de planning, verwacht ik dat ik dit ga halen.

Screenshot 2015-08-31 15.38.49

4. in 2015 minder uitgeven dan 18.000 euro – nou, dit wordt wel heel erg krap. Toch weer wat extra uitgaven gedaan in deze maand, en alle beetjes tikken aan, natuurlijk… Ik vrees dat ik het gewoon niet ga halen. Mijn vaste lasten voor de komende vier maanden alleen al (huis, eten, ziektekosten, vervoer) zijn al zo’n 900 euro per maand…

Screenshot 2015-08-31 15.38.55

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “De jaardoelen in augustus

  1. Ineke

    Ben je niet meer met doelen bezig dan met leven? 😉 als je het nou gewoon eens los liet en kijkt wat er gebeurd? Niemand kijkt op zijn sterfbed achterom met de wens om meer doelen gehad te hebben…. : p

    • Nou, jaardoel 2 is om er voor te zorgen dat ik langer leef en gezonder, en jaardoel 1 gaat ook om dingen die ik eigenlijk wel belangrijk vindt (gezin, vriend, vrienden), maar waar ik dan soms toch te weinig tijd aan besteed. Daar één keer per maand even over nadenken, is dus misschien niet zo slecht.

      • Nee Maar

        Ik vind doelen (wat je wel wil) juist actief, i.t.t. doelloos = reactief (wat je niet wilt voorkomen).

        De niet financiele doelen zijn juist interessant!

  2. e

    ik vind het wel grappig om je te volgen en kijken of het je lukt je challenge vol te houden. Het kan ook fijn zijn om zuinig te zijn, het is niet zo dat geld uitgeven altijd zaligmakend is.