De jaardoelen in september

Aan het begin van het jaar had ik jaardoelen opgesteld. Hoe heb ik het gedaan, in de afgelopen maand?

1. Tijd besteden aan familie, vrienden, mijn vriend, bloggen, werk: re-de-lijk. Kan beter. Maar kan ook slechter. Werk was in ieder geval deze maand niet de overheersende factor, en dat was best lekker. Ik zag mijn familie op een feestje, en bedacht me toen weer dat ik ze eigenlijk wel vaker wil zien. Ik ging op vakantie met mijn vriend en dat was heel gezellig. Zo doorgaan dus, en misschien nog een tikkeltje meer, want dat is leuk.

2. Gewicht kwijtraken – oh, check! Eindelijk weer helemaal op de goede weg! Deze maand ben ik drie kilo kwijtgeraakt. En het fitnessen gaat ook goed, ik ga over het algemeen drie keer per week, met even een dipje in de week dat ik op vakantie was.

3. Streven naar een inkomen van 36.000 euro netto voor het hele jaar – Ja, het lijkt er op, dat ik dat ga halen. Deze maand had ik 2811 euro aan inkomsten van mijn baan en bijbaantje. Daarmee komt het totaal op 26.544 euro. Als je 36.000 euro in een jaar wil verdienen, zou je hopen na drie kwartalen op 27.000 euro te zitten. Nou, daar zit ik net onder, maar met nog drie salarissen en één eindejaarsuitkering te gaan, denk ik dat ik dit toch wel ga redden.

Screenshot 2015-09-27 10.22.534. In 2015 minder uitgeven dan 18.000 euro –Tja. Dit gaat ‘m gewoon niet worden. Deze maand gaf ik 1607 euro uit, weer wat meer dan gepland, en daarmee komt het totaal al op 16.041 euro. Ik zou nog 2000 euro mogen uitgeven dit jaar, maar met nog drie hele maanden te gaan en vaste lasten die circa 900 euro per maand (huis, huishouden, vervoer, ziektekostenverzekering) bedragen, plus nog wat geplande uitgaven aan goede doelen die ik niet wil of kan annuleren, weet ik nu al dat dat niet te halen is. Tja. Ik kan natuurlijk wel proberen om er zo min mogelijk overheen te gaan, en dat wordt dan maar mijn volgende streven.

Screenshot 2015-09-27 10.23.02

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “De jaardoelen in september

  1. 3 van de 4, is niet slecht toch ? Goed van je, dat je nu voor je uitgaven zo min mogelijk erover wil gaan. Ook een mooi doel op zich.

    Succes.

  2. Goed bezig! Heb je ook een doel voor hoeveel je dit jaar wil sparen?
    En ik zie dat je een baan én een bijbaan hebt. Dat lijkt me vermoeiend. Hoe houd je dat vol?

    • Ik wilde dus graag sparen wat ik niet uitgaf; dat zou dan 18.000 euro moeten zijn. Maar of dát gaat lukken…

      Mijn baan is een parttime baan, dus dat scheelt. En de bijbaan is klein en kan ik thuis doen. Ik schreef er eerder over. (PS. Sinds gisteren zijn ze aan de website aan het werken, en deze doet het dus nu niet.)