Nettowaarde per begin oktober 2015

Ziezo, er zitten weer drie maanden op, dus wil ik weer naar de nettowaarde kijken (en binnenkort ga ik ook weer een overzicht maken van de beleggingen). In de afgelopen drie maanden heb ik weer aardig wat geld weten te sparen (zo’n 4000 euro), maar de beleggingen werkten minder goed mee. Uiteindelijk zie ik toch een stijging van de nettowaarde naar 77.200 euro, dus er is toch weer 4300 euro bij gekomen.

Screenshot 2015-09-27 11.29.59

Als ik zo doorga, en als de markten zo vriendelijk zijn om groei te laten zien (en in ieder geval geen krimp), dan bereik ik die 100.000 euro dus een stukje eerder dan gedacht. Dat zou mooi zijn. Maar het begint ook steeds meer van de beleggingen af te hangen, wat er precies gebeurt. Waren die in het afgelopen kwartaal doorgegroeid in plaats van in waarde gedaald, dan zat ik nu echt wel een paar duizend euro hoger. Tja. Zo gaat dat.

Over drie maanden weer een update 🙂

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Nettowaarde per begin oktober 2015

  1. Herkenbaar! Met de spaarrente op het lage niveau waar ‘ie zit (en naar ik vrees nog wel even zal blijven) zijn er inderdaad maar twee manieren van vermogensgroei: een deel van je inkomen er aan toevoegen en beleggingswinst. En het derde kwartaal was niet zo best voor beleggingen.

  2. Dan is het mooi dat je beleggingen toch 4000 gestegen zijn. De stijging tot plus 500 was ook erg snel. Als het snel stijgt is de kans groot dat er een terugval volgt. Ik heb geen idee hoeveel we aan het einde van het jaar staan. Of het de bekende val in september is, lf dat er nog groei mogelijk is.

    • Nee, ik heb ook geen idee. Je zou een glazen bol moeten hebben om te weten hoe de markten er over drie maanden voor staan. Die heb ik niet, maar ik ben er ook niet echt in geĂŻnteresseerd. Het gaat me om de langere termijn.

      Deze keer is mijn nettowaarde vooral gestegen omdat ik geld verdiend heb, en niet al dat geld uitgegeven heb (maar een deel ervan in spaarpotjes en beleggingen gestopt heb). Misschien stuwen een volgende keer beleggingswinsten de nettowaarde nog weer wat verder omhoog, al zal ik natuurlijk ook blijven proberen om te sparen.

  3. Gewoon Vlijtig

    Als ik dat zo zie, denk ik dat je einde volgend jaar op de 100.000 euro zit. Erg mooi hoor.

  4. e

    hoi, wat ik me afvroeg is, tel je de inlegwaarde van je beleggingen mee, of de daadwerkelijke waarde van dit moment?

    • Ik tel de waarde van dit moment mee. Dat betekent dus ook dat mijn nettowaarde schommelt doordat de aandelenmarkten schommelen. Dat vind ik niet erg, dat is nou eenmaal zo.

      • e.met3jochies

        Aha dank je, ik heb namelijk ook aandelen en tel ook de daadwerkelijk waarde 🙂