Eén belletje – 35% korting

Ik kreeg recent weer de factuur in de bus voor mijn jaarabonnement op een tijdschrift (welk tijdschrift maakt eigenlijk niet uit, denk ik zo). Ik ben al meer dan tien jaar trouw lid, zie ook af en toe in het blad aanbiedingen voorbij komen voor nieuwe leden, maar voor de ouwe trouwe leden is er nooit wat bij. Herkenbaar, denk ik?

Dankzij mijn financiële administratie weet ik dat ik twee jaar geleden het abonnement voor 54 euro per jaar kreeg, vorig jaar 56 euro, dit jaar … 61,95 euro. Auw. Dat is dan ineens wel een erg grote prijsstijging. Dat valt flink tegen. Misschien moet ik dat tijdschrift dan maar in de bieb gaan lezen?

Dus… belde ik om op te zeggen. Met stiekem in mijn achterhoofd de hoop op een mooi aanbod.

En: het is gelukt! Yes!

Eerst praatte ik met een mevrouw die ik kreeg nadat ik op aanraden van het bandje vier-voor-opzeggen had ingetoetst. Die mevrouw nam mijn gegevens op, vroeg of ik echt wilde opzeggen (ja) en zette me daarna door naar de volgende mevrouw. Met die mevrouw sprak ik éérst af dat ik het abonnement zou opzeggen, maar daarna had ze toch nog een mooi aanbod voor mij: een jaarabonnement voor slechts 39,95 euro.

Kijk, dat vind ik nou wel mooi. Want ik lees dit tijdschrift graag. Maar niet voor ruim vijf euro per nummer. Komend jaar lees ik het voor 3 euro en centen per nummer, en dat vind ik een meer passend bedrag.

Maar het kan dus, ook in Nederland: bellen dat je op gaat zeggen, eerlijk zeggen dat dat is vanwege de verhoogde prijs, en dan een lagere prijs aangeboden krijgen.

Mooi. Dus ik blijf nog een jaartje lid en betaal daar graag bijna veertig euro voor. En daarna zien we dan wel weer.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Eén belletje – 35% korting

  1. mooie korting , altijd plezant

  2. MrFireStation

    We did the same with our internet and cable TV subscription – called and checked to see if they had a lower rate for a ‘loyal’ customer. Sure enough, they were happy to keep us in the fold and we saved a lot.

  3. Ernie

    Zo zeg ik ieder jaar de tv gids af. Ik krijgt iedere keer een aanbieding voor nog minder dan de helft. Dit doe ik al bijna 10 jaar.