Uitgaven in oktober

Ik heb in oktober lange tijd niet bijgehouden, wat mijn uitgaven precies waren. Ik weet eigenlijk niet precies, waarom ik dat niet deed. Omdat ik vakantie had, misschien? Ik had wel het vage vermoeden dat ik wat teveel uitgegeven had, maar hoeveel precies? Gisteren telde ik de boel eens op:

Screenshot 2015-11-01 19.44.45

Ai. Ja. Wel iets teveel dus, maar deze keer had ik nog erger verwacht, dus dat valt mij dan weer mee. Bij het eten en drinken moest ik weer terug naar het oude bedrag van 300 euro. Bij het mobiel bellen kwam de rekening voor het feit dat ik mijn telefoon meer dan een maand geleden verloor, en dus een nieuwe sim-kaart nodig had. Ik kocht een nieuwe winterjas bij kleding&kapsel, en die was niet goedkoop maar wel erg mooi, hopelijk gaat’ie jaren mee; het bedrag bij kleding&kapsel is sowieso iets wat echt maar een gemiddelde is per maand, over het hele jaar heb ik nu 217 euro uitgegeven, dus net iets meer dan 20 euro per maand.

Bij de extraatjes en cadeaus kwam weer de grote klapper. Maar ik ben toch niet ontevreden met die uitgaven. Ik ging een keer naar de film, ik kocht cadeautjes voor mensen die me dierbaar zijn, ik deed een extra donatie aan een goed doel, en ik verlengde mijn bieb-abonnement weer voor een jaar.

Veel meer weet ik er even niet over te zeggen. En ik neem me weer voor om het  in november beter te doen, maar ook dat kan anders uitpakken. Voor volgend jaar ben ik aan het nadenken over de onderdelen van mijn budget; ik ga een aantal categorieën samenpakken en ik ga mijn budget verhogen voor de extraatjes en de onverwachte dingen. Hopelijk is het dan wat reëler.

Reacties staat uit voor Uitgaven in oktober

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.