Jaardoelen in november

Kijken hoe ik het deze maand met mijn jaardoelen heb gedaan…

1. Tijd besteden aan familie, vrienden, mijn vriend, bloggen, werk – mwoah. Ik ben er niet zo tevreden over. Maar ik heb sowieso een beetje de najaarsblues, de afgelopen dagen, dus zie ik alles even een beetje somber in. Dat gaat wel weer over, hoor, effe volhouden tot ergens in januari of zo… Dan worden de dagen weer langer en dan wordt mijn basishumeur ook weer wat beter.

2. Gewicht kwijtraken – oei. Nou ja, daar kan ik niet omheen. Ik ben helaas wat kilo’s aangekomen. Oeps.

3. Streven naar een inkomen van 36.000 euro netto voor het hele jaar – ja, dit gaat wel lukken. Ik ben goed op schema en ik verwacht in december dus nog een eindejaarsuitkering. Alles bij elkaar haal ik de 36.000 euro wel, en misschien ook nog wat meer.

Screenshot 2015-11-29 23.34.41

4. In 2015 minder uitgeven dan 18.000 euro – deze maand ben ik definitief over dit bedrag heen gegaan. En dan moet er natuurlijk nog een maand bij. Tja. Niets meer aan te doen. Natuurlijk ga ik proberen verder niks geks te doen in december, maar er zullen nog wel wat uitgaven volgen…

Screenshot 2015-11-29 23.34.52

 

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Jaardoelen in november

  1. Tineke

    Zo heb je, door een maandelijkse focus op inkomsten en uitgaven, toch een flinke boost gegeven aan het bedrag wat je gespaard hebt: bijna 50% van je inkomen. Chapeau! Daar kom ik lang niet aan hoor. Mijn spaarbedrag is ongeveer 33% tov mijn inkomen. Dit jaar is veel spaargeld uitgegeven voor de aanschaf van een nieuwe (2ehands) auto en vakanties. Allemaal ook erg belangrijk, dus je hoort mij zeker niet klagen. Succes deze laatste maand (vooral met doel 2, haha) en ook alvast voor 2016. Ik ben benieuwd naar je nieuwe jaardoelen… 🙂

  2. kees

    Ik ben al een ouder persoon en heb precies gedaan wat jij droomde , ben nu 54 jaar en heb voldoende geld om niks te doen , echter je moet levenslang opletten en van alle kanten loert gevaar (inflatie , geen toeslagen meer , rente 1% , geldpers DRAGHI , belastingverhoging op eigen geld enz ) Het is me redelijk gelukt maar ik maak mijn geld nu wel rustig aan OP omdat ik het gewoon niet vertrouw , over 5 jaar kunnen ze wel een broodbelasting of luchtbelasting verzinnen of het eten 100 maal duurder maken . Ook als je ziek zou worden moet je de volle mep betalen in de verzorging omdat je zgn rijk bent .

  3. Tineke

    Ik vind de weergave van je inkomsten en uitgaven als voortgang gedurende het jaar erg overzichtelijk. Kun je aangeven hoe je dat samenstelt? Ik probeer dit in excel, maar heb voorlopig alleen de voortgang als percentage binnen 1 cel kunnen vinden. Volgens mij heb jij het anders gemaakt…

    • Tineke, ik heb eigenlijk best een beetje zitten klooien. Ook in Excel. Maar je hebt op internet allerlei websites die je maatlatjes of iets dergelijks aanbieden waarmee je je voortgang kan laten zien, bijvoorbeeld bij het afbetalen van een schuld of juist bij het sparen naar een bepaald bedrag toe. Maar ik vond het vervelende van dat soort “graphical tickers” of “trackers” (heet dat op z’n Engels), dat je dan wel altijd reclame te zien krijgt. Dus ik heb zelf een soort ticker gemaakt, van meerdere Excel-hokjes naast elkaar die ik dan hokje voor hokje steeds verder inkleur (en in mijn geval steeds met een ander kleurtje). Maar het is een beetje gepruts.