Bijbaantje nog best lucratief

Sinds maart of zo, heb ik een klein bijbaantje naast mijn echte werk. Ik schreef er al eerder over. Ik hoopte toen zo’n honderd euro per maand er aan te verdienen, maar dat is wel wat meer geworden. In totaal kom ik dit jaar op bijna drieduizend euro inkomsten uit het bijbaantje.

Nou is het wel zo, dat daar nog de inkomstenbelasting van af moet. En aangezien ik in de 42%-schaal zit, heb ik dus eigenlijk “maar” 1740 euro verdiend. Hoewel… ik ga dan ook weer extra jaarruimte krijgen om voor mijn pensioen geld in te leggen, en daar ga ik zeker gebruik van maken. En dat scheelt dan weer wat belastinggeld, grofweg zo’n 200 euro scheelt dat dan weer.

Dus heb ik zo’n 1900 euro netto verdiend, dit jaar, met het bijbaantje. Ik vind het wel een mooi bedrag.

Ik vind het trouwens ook een best leuk bijbaantje. Ik transcribeer dus teksten, vaak interviews, dus het grappige is dan dat je ook nog eens iets hoort over stukken van de maatschappij waar je zelf weinig mee te maken hebt. Ik weet nu meer over voetbal bijvoorbeeld, en over marketing. Ha. Wie weet komt het ooit nog van pas.

Ik moet wel uitkijken, dat ik dit niet teveel uren doe. Het is verleidelijk om even “ja” te zeggen op een opdracht, maar vervolgens zit ik dan soms hard te werken om de deadline maar te halen. En dat voor een paar tientallen euro’s per keer, dan is die stress misschien tóch de moeite niet.

Dus mijn goede voornemen wat dit betreft voor volgend jaar, is om inderdaad maximaal zo’n 100 euro per maand hiermee bij te verdienen. Dan is het één opdracht per week of zo, en dat is leuk om te doen en niet te belastend.

Nu nog kijken of ik me er aan kan houden…

 

En PS, lijkt dit jou ook interessant? Je moet goed kunnen typen, en ook moet je kunnen spellen en de grammaticaregels goed kennen. Vaak is er een deadline over één tot drie dagen, dus als je een opdracht aanneemt, dan moet je er ook redelijk snel tijd aan kunnen besteden. En de opdrachten komen onregelmatig binnen, dat is niet te voorspellen. Maar als dit allemaal interessant klinkt, kijk dan bij transcriptie.com .

8 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

8 Reacties op “Bijbaantje nog best lucratief

  1. Ineke

    Zoek de spelfout op de pagina waarna je linkt. 😉 Niet echt reclame voor het bedrijf. 😀

  2. Ineke

    Waarnaar…ik was te snel…;)

  3. Anoniem

    Hoi dit lijkt me erg leuk. Heb nog een vraagje. Typ je letterlijk de woorden of moet je zelf samenvatten? Alvast bedankt voor jouw antwoord.

    Groeten
    angela

    • Je typt letterlijk de woorden die je hoort. Sommige opdrachtgevers willen dat je ook “eh” en “ah” uittypt, van anderen hoeven dat soort stopwoordjes niet, maar wat ze willen, staat altijd al bij de opdracht voordat je ‘m aanneemt.

  4. Leuke tip! Ik heb het ook wel eens gedaan (niet via die site), maar vond het altijd wel heel veel tijd kosten voor inderdaad weinig geld. Maar op momenten dat het rustig is, is het natuurlijk wel heel lekker!