Ziektekosten in 2015

Ik heb in de loop van 2015 elke maand opgegeven in mijn verslag van de gemaakte kosten in die maand, dat ik 150 euro reserveerde voor ziektekosten. In totaal kom je dan op een bedrag van 1800 euro voor het hele jaar. Normaal gesproken zou dat trouwens ook meer dan voldoende zijn, maar dit jaar had ik nog een extra rekening, die er bovenop kwam. Uiteindelijk heb ik dit jaar de volgende uitgaven aan ziektekosten gedaan:

Screenshot 2015-12-22 16.40.56

Nou, dus ben ik dit jaar ruim er overheen gegaan, maar dat was ook wel de verwachting. Dat wist ik toen ik “ja” zei tegen die ingreep.

Ik ben trouwens blij dat ik maar zo weinig geld aan mijn eigen risico heb uitgegeven. (Even afkloppen nog voor de laatste 8 dagen van het jaar, ha ha).

De jaarpremie voor de ziektekostenverzekering voor volgend jaar staat alweer klaar; deze zal volgende week een keer afgeschreven worden.

Volgend jaar ga ik ook weer wél naar de tandarts. Ik ben een jaartje weggebleven, en dat is natuurlijk eigenlijk niet goed. Halfjaarlijkse controles horen er bij, zeker als je nog een eigen gebit hebt en dat graag zo wil houden.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Ziektekosten in 2015

  1. Leuk dat je dit zo op een rijtje gezet hebt. Het maakt het heel overzichtelijk!