Kleine spullen om altijd mee te nemen

Wat is tegenwoordig handig om altijd bij je te hebben? Natuurlijk, je telefoon. En je huissleutels. En de sleutels van je vervoersmiddel (auto of fiets). En je portemonnee met bijvoorbeeld een pinpas en een legitimatiebewijs.

Maar daarnaast zijn er nog zo wat andere handige dingetjes om (bijna) altijd bij je te hebben, zeker als je een paar uur weg bent, naar je werk bijvoorbeeld of naar je colleges.

Ik probeer een klein setje samen te stellen voor mijn twee “grote” nichtjes, de nichtjes van mijn vriend, die student zijn.

Tot nu toe heb ik bedacht:

  1. het blikje waar het in zit. Een blikje, want dat is enigszins waterdicht en stootvast, en tegelijkertijd toch ook weer niet te groot.
  2. paracetamol. Vier stuks of zo, om even een toch plotseling opgekomen hoofd- of buikpijn te bedwingen.
  3. één maandverbandje. Om jezelf of een vriendin even uit de brand te helpen bij plots opgekomen ongesteldheid.
  4. één tampon. Ik gebruik ze bijna niet, maar anderen zweren er dan weer bij.
  5. twee pleisters. Voor een klein wondje, of een bijnageltje wat vervelend uitsteekt terwijl er even geen goed nagelschaartje bij de hand is.
  6. geld. Vijftig eurocent en een euro voor een winkelkarretje of een kluisje of toegang tot openbare toiletten. Tien euro voor een rit met het openbaar vervoer naar huis. Of voor als je je portemonnee vergeten bent en toch wat noodzakelijke boodschappen wil kunnen afrekenen bij de kassa.
  7. een paar tandenstokertjes. Wel hygiënisch verpakt in het doosje, natuurlijk. Maar kan heel handig zijn als er net iets tussen je tanden blijft steken. Kan ook handig zijn voor andere dingen die je ergens uit moet peuteren, of een klein knopje wat je in moet drukken.
  8. twee veiligheidsspelden. Voor bijvoorbeeld snelle kledingreparatie.
  9. een condoom. Ik hoop dat ze meestal iets langzamer kennismaken met iemand en dan in alle rust voor bescherming en anticonceptie kunnen zorgen, maar ach. Beter mee dan om verlegen, toch?

Naald en garen vind ik dan eigenlijk alweer wat te groot om ook nog in het blikje te moeten passen, het zit zo ook al wel aardig vol. Vergeet ik nog iets, wat erg belangrijk of handig kan zijn?

13 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

13 Reacties op “Kleine spullen om altijd mee te nemen

  1. Lot

    Ik heb altijd een klein schaartje bij me, en rolmaatje beiden zijn al zo vaak van pas gekomen.

  2. greet

    Ik heb ook altijd een maaltijdreep bij me en een flesje water. En telefoonnummers van belangrijke dingen zoals bank (als portemonnee gestolen is,om rekening te blokkeren) en telefoonnummers van vrienden…dit omdat mobiel ineens leeg kan zijn en je dan dus niet bij je nummers kan, en ik al die 06-nummers echt niet allemaal uit mijn hoofd ken.

    Groet,Greet

  3. Jolanda

    Alles wat je opgenoemd hebt, heb ik ook bij me, behalve het condoom ;), maar wat ik ook nog altijd bij me heb is een spiegeltje (met een lichtje erin) gekocht voor 1 euro bij blokker.

  4. Wil

    In een lege lipstick houder passen naald en draad

  5. Een nagelknippertje, ik heb nogal eens ‘losgebroken’ nagels ☺

  6. Ibuprofen

    Advil Liquid Caps 200
    Omdat ibuprofen soms beter is en deze variant werkt sneller in. Onderweg wel zo prettig. 200 omdat 200 flexibeler doseert dan 400.
    Zelf neem ik ook nog hooikoorts medicatie mee en Rennies. Smintjes zijn ook handig en zakdoekjes. Ik zou wel meer pijnstillers laten inpakken, omdat anderen het vaak niet hebben. Mijn ervaring is dat collega’s je snel genoeg weten te vinden omdat jij het altijd bij je hebt en anderen niet.

    • Haha, ik las de eerste regel en ik dacht: wat krijgen we nou? Dit soort reclame op mijn blog? Maar het is toch in ieder geval de reactie van een echt mens 🙂 . Ik neem liever geen fancy pijnstillers zoals ibuprofen, omdat ze maagklachten kunnen geven. Een van die twee nichtjes reageert ook niet goed op sommige pijnstillers. Paracetamol kan ze wel hebben, en ik ook.

      • Wendelien

        Zo fancy is ibuprofen niet hoor. Het is het eerste alternatief als je niet tegen paracetamol kan en wordt er ook vaak mee gecombineerd bij menstruatiepijn.

        Van het hele lijstje dat je nu hebt gemaakt heb ik niets altijd mee. Vaak wel mijn sleutels, portomonee en telefoon, maar ook niet altijd.

        Het is een bekend fenomeen dat vrouwen regelmatig last hebben van nek- en rugklachten vanwege de zware tassen die ze meeslepen en die ook nogens niet ergonomisch worden gedragen. Daarom voor mij zo min mogelijk troep mee. Ik heb de dingen die je op je lijstje hebt staan ook nooit gemist. Het enige dat ik wel eens mis is mijn zakmes voor het vastdraaien van een schroefje van mijn bril bv, of het schillen van onverwacht gekocht fruit.

  7. Jorien

    Super leuk idee! Ik zou inderdaad ook iets van smintjes erbij doen. Je zit soms dicht op elkaar in collegezalen 🙂

  8. GJ

    Ik heb in mijn jas (die ik voor mijn werk altijd draag) o.a. een mes zitten. Een klein rolmaatje van 3 meter en een inklapbare schroevendraaier waar 7 schroevendraaiers aan zitten en die ook werkt als zaklamp. En ook altijd pen en een stukje papier bij me om iets op te schrijven.
    Voor mij toch iets praktischer dan maandverband en tampons. 😉
    Kleine wondjes hoeft voor mij niet zo nodig een pleister op. Tenzij het echt blijft bloeden. Winkelwagenmuntje heb ik altijd in mijn portemonnee.
    Die veiligheidsspelden hoeven voor mij ook niet zo nodig. En een condoom dat neem je wel mee als je het nodig denkt te gaan hebben. Vertrouw dat dan denk ik ook niet als dat opgeborgen heeft gezeten bij allerlei andere spullen.

  9. E

    een zaklampje, of een lucifer en waxinelichtje

  10. Niet direct een survivalding, maar soms heel fijn is een tube (potje mag ook, zelf vind ik tube wat hygiënischer) handcrème… Maar of dat in een klein blikje past?!

  11. portemonnee, mobiel en sleutels. en afhankelijk of i met kids weg ga of niet ook nog voor jongste schoon setje kleren, wat eten/drinken/snoepen voor mezelf en de kids etc. maar voor mezelf neits speciaals mee verder.. oh en zakdoekjes.. altijd..