Uitgaven in 2015

Ik heb weer alle uitgaven voor het hele jaar opgeteld, net zoals ik dat vorig jaar deed en het jaar daarvoor. En daarna de bedragen gedeeld door twaalf en afgerond naar hele euro’s voor een gemiddeld bedrag per maand:

Screenshot 2016-01-02 11.23.01

Bij de goede doelen heb ik een sterretje gezet, omdat dit bedrag het “bruto” bedrag is. Een groot deel van dit bedrag kan ik aftrekken van mijn inkomstenbelasting in voorjaar 2016, hierdoor wordt het werkelijke bedrag ongeveer de helft hiervan.

Er staan ook twee sterretjes bij mobiel bellen. Dit is omdat ik hier de kosten van het abonnement en de kosten van de nieuw gekochte telefoon (die het prima doet trouwens!) bij elkaar opgeteld heb en dat bedrag door twaalf gedeeld heb. Oorspronkelijk had ik de telefoon meegeteld bij de extraatjes & cadeaus, maar daar is ‘ie dan nu ook uit gehaald.

Hier dan nog een taartdiagram, waarbij bij de goede doelen al de verwachte teruggave er vanaf gehaald is. Je ziet dan duidelijker misschien waar bij mij de meeste euro’s naartoe gaan.

Screenshot 2016-01-02 11.14.57

De totale uitgaven in 2015 komen op 21.962 euro. Dat is veel meer dan ik gehoopt had. Je kan er nog de verwachte belastingteruggave van ongeveer 1800 euro vanwege de gedane giften vanaf trekken, dan kom je alweer op 20.162 uit. Dat ziet er dan weer net ietsjes beter uit.

Maar goed, het is zoals het is. Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Reacties staat uit voor Uitgaven in 2015

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.