Nettowaarde per 1 januari 2016

Het is weer het begin van een nieuw kwartaal, en daarom rapporteer ik hier weer over mijn nettowaarde. Dit is de waarde van al mijn bezittingen minus de waarde van mijn schulden. Ik wil graag dat die nettowaarde groeit, en dat lukt aardig:

Screenshot 2016-01-03 22.33.24

De waarde steeg van 77.200 op 1 oktober naar ongeveer 82.800 nu. Dat kwam doordat ik extra geld inlegde met elk salaris, en voor een heel klein deeltje kwam het ook door rente en groei van mijn spaargeld en beleggingen.

In het hele jaar 2015 groeide de nettowaarde met ruim 20.000 euro. Ongeveer 18.000 euro daarvan was inleg, en minder dan 2000 euro was groei.

Het was leuk om door de 80.000 grens heen te breken, het afgelopen kwartaal. En nu dus op naar de volgende grens, die van 90.000 euro. Dat zal nog wel eventjes duren 🙂

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Nettowaarde per 1 januari 2016

  1. Lekker bezig!!!

    Ik ben benieuwd of en waarom je je planning van vermogen wel/niet bijstelt? Het lijkt er namelijk op dat je doelvermogen eerder bereikt gaat worden… en dan?
    Ook vraag ik me af wat je doelen zijn na 2018, heb je daar al eens over nagedacht?
    Sorry voor de vragen, maar wellicht ideetjes voor aankomende blogs…? 🙂

  2. Incitatus

    Als ik het goed lees ligt je rendement op je totaal aan spaargeld dus ergens tussen de 3 en de 4 procent. Ben benieuwd naar de berekening. Best netjes, geven de huidige spaarrentes! Weet niet of ik dat haal 😦 De extra vermogensgroei komt dus vooral uit extra inkomsten? Of spaar je ongemerkt toch meer dan gedacht?

    Houd je in de berekende belastingteruggave al rekening met de vermogensrendementsheffing, overigens? Dat vroeg ik me even af.

  3. Still going strong! Dapper dat je je financien zo op internet post. Ik post het liever iets anoniemer. Daarom deel ik ons eigen vermogen door ons inkomen. Zo is het anoniem, en bovendien eerlijker te vergelijken met anderen. Zie link